سلامت نیوز: معاون غذای سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تاكید كرد: نگرانی‌های موجود در زمینه احتمال استفاده از لیستین صنعتی در تولید شكلات‌های كشور برطرف شده و تمام مواد اولیه وارداتی ورودی به كارخانه ها كنترل می‌شود.

دكتر بهروز جنت در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به ابهامات اخیر درباره استفاده از «لیستین» صنعتی در تولید شكلات‌ها كه سرطان زا نیز هست، گفت: لیستین، یك ماده وارداتی است كه گرید صنعتی و خوراكی دارد. زمانی این نگرانی وجود داشت كه لستین صنعتی در تولید شكلات‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، اما اكنون این نگرانی برطرف شده است و تمام مواد اولیه وارداتی كه داخل انبار كارخانه می‌شوند، كنترل شده و باید حتما مجوز داشته باشند.

وی با بیان این كه صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی كشور ارتقا یافته و وضعیت كنونی با 10 سال پیش قابل مقایسه نیست، اضافه كرد: از این دست مواد اولیه چند كاربردی در همه صنایع وجود دارد اما در حال حاضر با تعاملاتی كه با گمرك شده است از این بابت این نگرانی وجود ندارد.

معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان این كه هرگاه عنوان می‌شود یك محصول گرید غذایی است، همه پروسه‌های لازم را طی كرده است، گفت: آب را هم اگر بدون در نظر گرفتن حد مجاز برای دریافت روزانه مصرف كنیم، عوارض خاص خود را بر جای خواهد گذاشت. بنابراین رعایت اعتدال و عدالت در مصرف، ضروری است و استفاده بیش از اندازه افزودنی‌ها در هیچ كجای دنیا مورد قبول نیست.

وی در پایان تاكید كرد: هیچ كالایی از مبادی رسمی گمرك بدون تایید و بررسی وزارت بهداشت عبور نمی‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha