سلامت نیوز: رییس مركز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشكی گفت: توزیع وسایل پیشگیری از ایدز در اماكنی به جز داروخانه ها ممنوع است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا، دكتر محمد مهدی گویا در پاسخ به خبری که در فارس با عنوان «توزیع وسایل پیشگیری از ایدز در سوپر ماركت ها و دكه های روزنامه فروشی» درج شده بود، اظهار داشت: در پرسش و پاسخی كه بین خبرنگار و رییس اداره ایدز وزارت بهداشت صورت گرفته، دسترسی ساده تر به كالاهای بهداشتی مورد تأكید قرار گیرد نه آنكه مكان خاصی برای ارائه آنها كه به هیچ عنوان در حوزه مسئولیت معاونت بهداشت وزارت بهداشت نیست، عنوان شود.

وی افزود: متاسفانه موضوع به گونه ای عنوان شده که گویا تصمیمات جدیدی در مورد توزیع اقلام بهداشتی در اماکنی غیر از داروخانه ها اتخاذ شده که در اصل چنین نبوده است.

دكتر گویا در ادامه افزود: با حمایت سیاست گذاران و اجرای موفقیت آمیز برنامه های جامع کاهش آسیب و درمان های جایگزین مواد در سراسر کشور اکنون شاهد کنترل شیوع اچ آی وی در بین مصرف کنندگان مواد مخدر و نیز زندانیان هستیم.

دكتر گویا تصریح كرد: برنامه های جامع کاهش آسیب با همکاری نزدیک و مشارکت همه سازمان ها و ارگان های ذیربط و متناسب با آداب اجتماعی جامعه طراحی، تدوین و اجرا شد که بسیاری از این برنامه ها از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان الگو به دیگر کشورها معرفی شده است.

به گفته وی، در حال حاضر با تغییراتی در الگوی انتقال این بیماری روبرو هستیم، به طوری که در سال های اخیر ابتلاء به اچ آی وی از طریق روابط جنسی غیر ایمن سهم بسیار بیشتری را نسبت به گذشته در موارد جدید ثبت شده به خود اختصاص داده است.

مشاور معاون بهداشت خاطرنشان كرد: برای کنترل روند گسترش اچ آی وی و کاهش خطر انتقال این بیماری از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همواره به پایبندی به اصول اعتقادی، وفاداری به همسر و پرهیز از برقراری روابط خارج از چارچوب خانواده تأکید کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha