سلامت نیوز: شیوع ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی فصلی در محیط‌های سر بسته و عمومی رایج تراست.

به گزارش سلامت نیوز، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان ضمن بیان این مطلب افزود: پیشگیری از آنفلوانزا و سرماخوردگی فصلی مستلزم رعایت نكات بهداشتی است.

دكتر فرزام بیدارپور گفت: رعایت بهداشت فردی از توصیه های جدی در این فصل است و شست وشوی مستمر دست ها، استفاده از ماسك و دستمال یكبار مصرف از دیگر نكات مهم در پیشگیری از سرماخوردگی است.

وی در ادامه با اشاره به اینكه شیوع ویروس آنفلوانزا و سرماخوردگی فصلی در محیط‌های سر بسته و عمومی رایج تراست، گفت: مدارس و كلاس های درس دانشگاهی یكی از كانون‌های مهم شیوع ویروس آنفلوانزا است و شست وشوی دست‌ها با صابون، انداختن دستمال استفاده شده در سطل زباله و استفاده از دستمال هنگام سرفه وعطسه در پیشگیری از این عارضه مؤثر است.

 وی همچنین گفت: اولیای دانش آموزان در صورت مشاهده علایم اولیه آنفلوانزا در فرزندانشان باید به پزشك مراجعه كرده و تا تكمیل دوره درمانی مانع از حضور فرزانشان در مدارس شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی كردستان در ادامه گفت: افرادی كه به توصیه پزشكی نیاز به تزریق واكسن آنفلوانزا دارند می‌‌توانند به مراكز خصوصی كه مجوز تزریق این واكسن را دارند مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha