نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی، از تعطیلی برخی آزمایشگاههای طبی به دنبال ثابت ماندن تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی و افزایش هزینه ها در سال جاری خبر داد.

سلامت نیوز: نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی، از تعطیلی برخی آزمایشگاههای طبی به دنبال ثابت ماندن تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی و افزایش هزینه ها در سال جاری خبر داد.

دکتر میرمجید مصلایی در گفتگو با مهر اظهارداشت: با گذشت 8 ماه از سال، تعرفه های آزمایشگاهی همچنان بر اساس سال 89 دریافت می شود و آزمایشگاهها به خود اجازه نداده اند این تعرفه ها بالا ببرند.

وی با اشاره به افزایش تعرفه های خدمات پزشکی برای تمامی رشته ها و گروههای پزشکی در کشور، از ثابت ماندن تعرفه های آزمایشگاهی گلایه کرد و افزود: مکاتبات زیادی با مسئولین وزارت بهداشت و مراجع ذی ربط انجام داده ایم ولی هیچکدام به نتیجه نرسیده است.

مصلایی در پاسخ به این سئوال که استدلال برای افزایش نیافتن تعرفه های آزمایشگاهها در سال 90 چه بوده است، گفت: دوستان عنوان می کنند که در سالهای گذشته به اندازه کافی افزایش تعرفه برای آزمایشگاهها انجام شده است.

وی در همین زمینه ادامه داد: البته این استدلال قابل قبولی نیست چون تعرفه ها هر سال بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد. ضمن اینکه سایر گروههای پزشکی هر سال از افزایش تعرفه برخوردار بوده اند و تنها آزمایشگاهها از این افزایش در سال 90 محروم مانده اند.

نایب رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی تاکید کرد: این در حالی است که وزارت بهداشت در اواخر سال 89 برای خدمات آزمایشگاهی در سال 90 افزایش 16.5 درصدی را پیشنهاد داده بود.

مصلایی با اشاره به افزایش هزینه ها و ثابت ماندن تعرفه های خدمات آزمایشگاهی، از تعطیلی تعدادی از آزمایشگاهها در ماههای گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه فشار ناشی از افزایش هزینه ها باعث شده برخی آزمایشگاهها تعطیل شوند و برخی دیگر نیز تا پایان سال قادر نخواهند بود ادامه بدهند و به ناچار تعطیل خواهند شد.

وی گفت: البته خیلی از آزمایشگاهها نیز بنا دارند که در مدت باقی مانده از سال 90، تعرفه های خود را بر اساس پیشنهاد 16.5 درصدی وزارت بهداشت افزایش بدهند. چون در این شرایط ادامه کار دشوار و غیرممکن خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha