سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 37018
سلامت نیوز: دستیار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: استعمال بوی خوش موجب طراوت و تقویت روح می‌شود همچنین اگر زنان در زمان زایمان خود از عطر استفاده کنند، زایمان آنها به تأخیر می‌افتد.

مژگان تن‌ساز در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه استعمال بوی خوش موجب سردی رحم در زنان می‌شود، اظهار داشت: اگر زنان در زمان زایمان خود از بوهای خوش استفاده کنند، زایمان آنها به تأخیر می‌افتد.
 
وی گفت: مصرف بیش از حد مواد غذایی دارای طبع سرد موجب سردی رحم می‌شود؛ زنان در دوران قاعدگی، قبل از حاملگی و در دوران حاملگی از مصرف بیش از حد برخی سبزی‌ها مانند گشنیز و برخی ترشی‌ها مانند سرکه پرهیز کنند.

دستار تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: استعمال بوی خوش موجب طراوت و تقویت روح می‌شود و برخی عطرهایی که دارای بوی تند هستند، موجب بالا رفتن حرارت و گرم شدن بدن می‌شود.

تن‌ساز اضافه کرد: برخی از زنانی که رحم آنها دارای طبیعتی سرد است، می‌توانند از روغن‌هایی مانند گل سرخ برای گرم شدن آن استفاده کنند به این ترتیب که روغن گل سرخ را به پایین شکم خود بمالند همچنین بادکش زیر شکم برای افزایش گرمی رحم بسیار تأثیر دارد.

وی بیان داشت: در فصل پاییز و زمستان می‌توان از روغن‌های با طبع گرم برای گرم کردن بدن استفاده کرد و می‌توان روغن بادام را بر آن نواحی بدن که سردتر است مالید که این کار موجب افزایش خونرسانی به آن ناحیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha