سلامت نیوز: رئیس کلینیک تخصصی غدد مایوکلینیک آمریکا در مورد رابطه استرس‌های شغلی با اختلالات تیروئید گفت: استرس‌های فیزیکی و ذهنی باعث پرکاری یا کم‌کاری تیروئید می‌شود.

حسین ‌قریب در گفت‌وگو با فارس در خصوص تأثیر بیماری‌های جسم بر روان اظهار داشت: ارتباط محکم و پیچیده‌ای بین غدد تیروئید و بیماری‌های روانی وجود دارد؛ کم کاری تیروئید یا "هیپوتیروییدیسم" موجب تنبلی، خواب آلودگی و عدم تحمل سرما و در اطفال خردسال، نه تنها موجب بروز این نشانه‌ها می‌شود بلکه با تأخیر رشد جسمی و مغزی همراه است.

وی افزود: پرکاری تیروئید نیز با علائمی مانند کاهش وزن زیاد با وجود تغذیه مناسب، لرزش دست‌ها، تپش قلب، عصبانیت، تغییرات در پوست و مو، خارش پوست، عدم تحمل گرما و برجسته شدن کره چشم همراه است.

رئیس کلینیک تخصصی غدد مایوکلینیک آمریکا تصریح کرد: استرس‌های روحی باعث پرکاری تیروئید می‌شود؛ در تحقیقات مشخص شده زنی که سقط جنین داشته دچار پرکاری تیروئید می شود همچنین فوت افراد و وارد شدن مصیبت و شوک روحی باعث پرکاری تیروئید می‌شود.

وی در مورد رابطه استرس‌های شغلی با اختلالات تیروئیدی نیز تأکید کرد: استرس‌های شغلی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ استرس فیزیکی و ذهنی باعث پرکاری یا کم کاری تیروئید می‌شود؛ علاوه بر آن افرادی که گواتر یا "هیپوتیروئید" دارند که در زنان بیشتر است، با وجود اینکه داروی کم کاری تیروئید مصرف می‌کنند، دچار عوارض زیادی می‌شوند که شامل اضافه وزن و خستگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha