معاون آموزشی وزارت بهداشت اعلام كرد: بخشنامه آموزش مداوم پرستاران به دانشگاههای علوم پزشكی ابلاغ شده و اجرای این آموزشها به صورت دوره‌های كوتاه مدت توانمندسازی پرستاران از حدود 2 ماه آینده آغاز می‌شوند.

بهرام عین‌اللهی در گفت و گو با فارس افزود: با توافق برد پرستاری و هماهنگی دانشگاههای علوم پزشكی سراسر كشور یكی دیگر از مطالبات پرستاران كه اجرای آموزش مداوم آنان بود نیز اجرایی شد و از دو ماه آینده آموزش این دوره ها برای افزایش توان مهارتی پرستاران در دانشگاههای علوم پزشكی آْغاز می‌شود.
وی اضافه كرد: به دانشگاههای علوم پزشكی این اختیار داده شده است تا بر اساس نیاز خود آموزش مهارتهای مورد نیاز را برای پرستاران ارائه كنند اما اجرای دوره‌های آموزشی حداقل در 4 رشته پرستاری ICU و CCU، روان پرستاری و پرستاری اطفال در همه دانشگاههای علوم پزشكی حتمی است.
معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت گفت:‌ شركت در دوره‌های آموزشی توانمند سازی پرستاران علاوه بر مزیتهایی كه برای بكارگیری آنها در بخشهای بیمارستانی دارد با داشتن امتیاز بازآموزی برای اخذ پروانه فعالیت پرستاران در آینده كاربرد خواهد داشت.
عین اللهی اضافه كرد: علاوه بر این برای ارتقای سطح دانش و مهارت بهیاران نیز شرایطی فراهم شده است كه بهیاران دیپلم با شركت در یك آزمون داخلی بین بهیاران بتوانند در دوره‌های پودمانی كاردانی پیوسته دانشگاههای علوم پزشكی شركت كنند و ارتقای جایگاه پیدا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha