سلامت نیوز :آلودگی هوای پایتخت موضوعی است كه در چند سال اخیر مسئولان عزم خود را برای كاهش آن جزم كرده اند اما ظاهراً هنوز نوبت به كاهش آلایندگی بنزهای فرسوده پلیس نرسیده است.
از هركجا كه رد می شویم هركسی به نحوی از آلودگی هوای پایتخت صحبت می كند و از مسئولان انتظار دارد كه این مشكل را حل كنند؛ چه آن شخصی كه در یك روز بارانی برای فرار از خیس شدن در باران با اتومبیل از خانه بیرون می آید و توجهی به هشدارهای مسئولان مبنی بر عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی نمی كند و چه آن شخصی كه با دلسوزی و نگرانی خود نسبت به وضعیت هوا خصوصاً برای نسل های آینده از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده می كند.
در چند سال اخیر مسئولان كشور به تكاپو افتاده اند تا مردم را از شر این همه آلاینده خلاص كنند و برای تحقق این امر مهم به شیوه های مختلفی متوسل شده اند.
به عنوان نمونه یكی از راه حل های مسئولان افزایش خدمات حمل ونقل عمومی نظیر احداث خطوط جدید مترو و تشویق مردم به استفاده از این گونه وسایل است.
از دیگر برنامه ها می توان به واقعی سازی قیمت سوخت در كشور اشاره كرد تا ما شاهد خودروهایی كه بی هدف در سطح شهر به تفریح و وقت گذرانی و ایجاد اذیت و آزار برای مردم و خصوصاً ایجاد آلودگی هوا می پردازند، نباشیم.
اگرچه آلودگی هوا به موضوعی معمولی و همیشگی برای مردم و مسئولان كشورمان تبدیل شده است و اگرچه مسئولان و كارشناسان هر كدام سعی دارند كه به نحوی این معضل را حل كنند اما برخی از ارگان ها هستند كه در مسئولیت كاهش آلودگی هوا خود را سهیم نمی دانند.
پلیس هنوز برای انتقال مجرمان خود از اتوبوس های بنز قدیمی استفاده می كند، بنزهای قدیمی كه دود غلیظی را روانه آسمان این شهر می كنند.
اگر هر روز صبح از مقابل در پلیس آگاهی رد شوی، می بینی كه اتوبوس های سبز رنگ با دود سیاهی كه از لوله اگزوزشان متصاعد می شود، مأموریت انتقال مجرمان به دادگاه و دادسرا را برعهده دارند.
در چنین شرایطی كه كمترین منابع آلاینده هوا هم باید حذف شوند تا هوای پایتخت به بحران نرسد بهتر است پلیس نیز هم راستا با مابقی مسئولان كشور گامی در جهت كاهش آلودگی هوا بردارد چرا كه وقتی مسئولان، توصیه های خود را برای كاهش آلودگی هوا جدی نمی گیرند از مابقی مردم چه انتظاری دارند كه توصیه های آنها را جدی بگیرند بنابراین پلیس می تواند با جایگزینی اتوبوس های فرسوده خود دیگر مسئولان را در كاهش آلودگی هوا و سالم تر كردن هوای پایتخت یاری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha