سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 37032

استرالیا از ماه دسامبر سال آینده میلادی تمام سیگار‌هایی که در این کشور فروخته می‌شوند باید در پاکت‌های سبز بسته‌بندی میکند. وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد دولت این کشور از هرشیوه‌ای برای کاهش تعداد افراد سیگاری استفاده خواهد کرد.

سلامت نیوز :استرالیا از ماه دسامبر سال آینده میلادی تمام سیگار‌هایی که در این کشور فروخته می‌شوند باید در پاکت‌های سبز بسته‌بندی میکند. وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد دولت این کشور از هرشیوه‌ای برای کاهش تعداد افراد سیگاری استفاده خواهد کرد. ...


 مطابق قوانین جدید کشور استرالیا از ماه دسامبر سال آینده میلادی تمام سیگار‌هایی که در این کشور فروخته می‌شوند باید در پاکت‌های سبز بسته‌بندی شوند.


دولت استرالیا اولین کشوری در جهان خواهد بود که سیگار را در پاکت‌های یکسان به خریدار عرضه می‌کند. از این پس خبری هم از طرح‌ها و نشان‌های ویژه شرکت‌ها روی پاکت‌های سیگار این کشور نیست. البته هشدار‌های پزشکی جای این نشان‌ها و طرح‌ها را خواهند گرفت. هشدار‌های یاد‌شده بیش از ۷۵درصد از سطح پاکت‌های سیگار را خواهند پوشاند. نیکولا‌راکسان وزیر بهداشت استرالیا در این مورد به رسانه‌ها گفت: دولت این کشور تمام راه‌ها را برای کاهش آمار سیگاری‌های این کشور آزمایش خواهد کرد.


هشدارهای پزشکی بیش از ۷۵ درصد روی پاکت‌ها را پوشانده است. درحال حاضر هشدارهای پزشکی تنها ۳۰ درصد روی پاکت‌ها را می‌‌پوشاند. این قانون از دسامبر سال آینده اجرا خواهد شد و نیکولا راکسان وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد دولت این کشور از هرشیوه‌ای برای کاهش تعداد افراد سیگاری استفاده خواهد کرد.

به گزارش دیلی‌میل، البته شرکت‌های دخانیات هم بیکار ننشسته‌اند و علیه دولت استرالیا شکایت‌هایی را تنظیم کرده‌اند. شرکت فیلیپ موریس که یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده سیگار در این کشور است مدعی شده دولت استرالیا بهای گزافی را بابت این شیوه ضدتجاری خواهد پرداخت و شاید مجبور به هزینه میلیاردی بابت این کارش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha