سلامت نیوز: رییس انجمن آلزایمر ایران گفت: فراموشی های متعدد در هنگام كارهای روزمره و ناتوانی در انجام كارهای روزانه می تواند از عوامل مهم و هشدار دهنده آلزایمر باشد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ معصومه صالحی رییس انجمن آلزایمر ایران، گفت: اختلال در حافظه به حدی كه در انجام كارهای روزانه ایجاد مشكل كند مانند از یاد رفتن قرار ملاقات ها، اسامی همكاران و دوستان، گم كردن مسیر و فراموشی زمان و مكان از دیگر علایم هشدار دهنده آلزایمر است.

وی با اشاره به اینكه فردی كه در آستانه آلزایمر قرار دارد در تصمیم گیری دچار مشكل می شود و نمی تواند قضاوت درستی از مسایل اطراف خود داشته باشد گفت:به عنوان مثال چنین فردی درك درستی ازبرگزاری آیین های مختلف مانند شادی و تولد را ندارد و معنی آنها را درك نمی كند.

رییس انجمن آلزایمر ایران همچنین افزود:فراموشی اعداد و ارقام، تغییر در شخصیت فرد، سردرگمی، گوشه گیری، بی تفاوتی در محیط زندگی و یا ناتوانی در بكارگیری لغات مناسب و ضعف بیان از دیگر علایم هشدار آلزایمر است.

وی اظهارداشت:استفاده بیشتر از ذهن با كتاب خواندن، حل جدول و داشتن معاشرت و روابط اجتماعی گسترده از عوامل مهم تقویت حافظه است كه در پیشگیری از آلزایمر نقش موثری دارند.

به گفته صالحی هم اكنون رویكرد انجمن جهانی آلزایمر در دنیا، اولویت دادن به پیشگیری و تشخیص زودهنگام آلزایمر است و هر چه بیماری زودتر تشخیص داده شود،كیفیت زندگی بیمار بیشتر می شود.

رییس انجمن آلزایمر ایران با اشاره به اینكه در جهان با تشخیص زودهنگام آلزایمر در هر یك بیمار،10 هزار دلار پس انداز می شود گفت: در ایران نیز هر یك سال تشخیص زودهنگام آلزایمر، به مدت پنج سال معلولیت ناشی از این بیماری به عقب می افتد.

وی افزود:هم اكنون در كل دنیا 36 میلیون نفر مبتلا به آلزایمر هستند و در ایران نیز تخمین زده می شود 500 هزار نفر مبتلا به آلزایمر باشند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha