سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس گفت: کارکنان غیر هیئت علمی نگران نباشند، «طرح حق جذب» با قید یک فوریت در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رمضان محسن پور با اعلام این خبر و با اعلام اینکه 3 کمیسیون از 4 کمیسیون تخصصی بررسی کننده طرح حق جذب اعضای غیر هیئت علمی کارکنان وزارت بهداشت، به این طرح رای مثبت دادند، گفت: ابتدا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کمیسیون اجتماعی مجلس را کمیسیون اصلی و کمیسیون های بهداشت و درمان، آموزش و تحقیقات و بودجه را کمیسیون های فرعی بررسی کننده طرح اعطای حق جذب به کارکنان غیر هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین کرد.

وی افزود: این کمیسیون ها چند بار در این خصوص تشکیل جلسه دادند که در نهایت 3 کمیسیون اجتماعی، آموزش و تحقیقات و بهداشت و درمان به این طرح رای مثبت دادند.

وی با دادن اطمینان خاطر به کارکنان غیر هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر پیگیری مجدانه این طرح از سوی مسئولان این وزارتخانه، اظهار داشت: مسئولان وزارت بهداشت هر زمان که این طرح تصویب و ابلاغ شود آمادگی اجرای آن را دارند، ولی به احتمال زیاد با رای مثبت این 3 کمیسیون و تصویب یک فوریت این طرح در صحن علنی مجلس، تصویب نهایی این طرح در دی امسال صورت گرفته و اعتبارات لازم برای اجرای آن در ردیف های سنواتی بودجه سالانه کشور از بودجه سال 91 آغاز و از ابتدای سال آینده اجرایی می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آخرین سفر استانی خود به شهرکرد از مکاتبات متعدد خود با نهاد ریاست جمهوری در خصوص اعطای حق جذب به کارکنان غیر هیئت علمی این وزارتخانه همانند کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داده بود.

محسن پور نیز چندی پیش نیز از حضور معاونان این وزارتخانه در کمیسیون اجتماعی مجلس برای دفاع از حقوق کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دریافت حق جذب توسط آنان، همانند کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سخن گفته بود.

طبق بخشنامه سال جاری و در صورت تغییر نکردن ارقام این بخشنامه در سال آینده، با تصویب طرح مذکور، بر مبنای سنوات کاری و مدرک تحصیلی کارکنان حقوق اعضای غیرهیات علمی بین 150 تا 250 هزار تومان افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha