سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 37037
سلامت نیوز: موزه «موتر» فیلادلفیا قرار است در آینده‌ای نزدیك، اسلایدهای حاوی برشهای نازکی از مغز انیشتین را به نمایش بگذارد كه برای دهه‌ها، نزد یك نوروپاتولوژیست نگهداری می‌شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، به نوشته روزنامه Philadelphia Inquirer، «لوسی روركه آدامز» از بیمارستان كودكان فیلادلفیا در اواسط دهه 1970، جعبه‌ای حاوی 46 اسلاید از همسر یك فیزیكدان فقید دریافت كرد كه به آماده‌سازی نمونه‌های مغزی كمك كرد.

«توماس اشتولتز هاروی»، پزشك بیمارستان پرینستون، ساعاتی پس از مرگ انیشتین در سال 1955، بر روی پیكر وی كالبد شكافی انجام داده بود. وی البته بدون اجازه خانواده این دانشمند مشهور به حفظ مغز او پرداخته و سپس آن را برای مطالعه به صدها نمونه بر روی اسلایدهای میكروسكوپی تقسیم كرد.

این موضوع و سفر عجیب مغز انیشتین، در كتاب «سفر آقای آلبرت» نوشته «مایكل پاترنیتی» بطور دقیق شرح داده شده است.

هاروی و دیگر محققان، چیز عجیبی در اندازه مغز انیشتین پیدا نكرده، اما شواهدی وجود دارد كه مغز وی از سهم سلولهای گلیال بیشتر از انتظار برخوردار بوده است. سلولهای گلیال در حفاظت از ارتباط بین نورونها نقش مهمی ایفا می‌كنند.

«روركه آدامز» كه پژوهش وی بر تفاوت‌های سلولهای مغزی در سنین مختلف تمركز دارد، اظهار كرده كه مغز انیشتین در زیر میكروسكوپ بسیار جوان به نظر رسیده و هیچ كدام از تغییرات مرتبط با پیری را نشان نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha