تحقیقات نشان داده است یکی از مواردی که می تواند از بروز ام.اس در مردان جلوگیری کند ، وجود هورمون مردانه تستسترون است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از رویترز دانشمندان امیدوارند که با این کشف راهی جدید برای درمان بیماری ام.اس یا کنترل ان در افراد و بخصوص زنان پیدا کنند.

متخصصان معتقدند که با استفاده از تستسترون مصنوعی می توان تا حدودی به جلوگیری و کنترل این بیماری که مرتبط با سیستم عصبی افراد است دست پیدا کرد.

از طرفی برخی از متخصصان بر این عقیده اند که شاید علت اینکه این بیماری در زنان شایع تر است کمبود هورمون تستسترون باشد و این شیوه امیدی برای انها محسوب شود.

دانشمندان در تحقیقات خود شماری از مردان مبتلا به ام.اس را مورد آزمایش قرار دادند و از آنها خواستند که به مدت یک سال هر روز مقداری از ژل تستسترون را به ناحیه شانه های خود بمالند.  نتیجه اینکه توانایی تفکر ، یادگیری و قضاوت که به دلیل عوارض مغزی در این بیماری با مشکلاتی مواجه می شود تا حدی بهبود یافت.

با توجه به اینکه این بیماری بیش از یک میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و اکثرا" هم در سنین 20 تا 40 سال به افراد حمله می کند یافتن راههایی برای جلوگیری از پیشرفت آن می تواند امیدوار کننده باشد. اما برای رسیدن به نتیجه قطعی در این مورد نیاز به بررسی های بیشتر است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha