سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 37048
سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: در خانواده هایی که زن خانواده دارای سواد بیشتری است، اعضای خانواده از غذای سالمتری بهره مند می شوند.

نسرین امیدوار در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: تغذیه در سلامت زنان نقش زیادی برعهده دارد و زنان به دلایل مختلفی نیازمند تغذیه کافی، متعادل و متنوع هستند.

وی گفت: سلامت زنان تضمین کننده سلامت نسل بعدی است و اگر ذخایر بدن آنها در سنین نوجوانی تکمیل شود، در سنین بزرگسالی جنین سالم تری را خواهند داشت.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: از زمانی که دختران به سن بلوغ می رسند به واسطه اینکه تغییرات هورمونی در بدن آنها اتفاق می افتد و دوره قاعدگی در آنها آغاز می‌شود، نیازمند تغذیه خوب و کافی هستند که بدن آنها را تقویت کند.
 
امیدوار افزود: در برخی از گروه‌های اجتماعی زن‌ها و دختران در اولویت مناسب تغذیه قرار نمی‌گیرند و در برخی از شرایط اجتماعی به سلامت زنان توجهی نمی‌شود همچنین زنان مدیر خانواده هستند و هر چه آنها در زمینه تغذیه آگاهی بیشتری داشته باشند، خانواده سالم تر خواهند داشت
 
وی بیان داشت: در خانواده‌هایی که زن خانواده دارای سواد بیشتری است، اعضای خانواده از غذای سالم‌تری بهره‌مند می‌شوند و زنان آگاه‌تر برای سلامت، تغذیه و آموزش اعضا خانواده بهتر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha