سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سوء تغذیه و چاقی کودکان کشور روند نگران کننده ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه مصرف فست فود ها و چربی های اشباع شده چاقی را در پی دارند، چاقی را زیربنای ابتلا به بیماریهای غیر واگیر دانست و گفت: در حال حاضر چاقی یکی از معضلات عظیم و روز افزون دنیا محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه با انجام مداخلات ارزان قیمت می توان از ابتلا به بیماریهای غیر واگیر مانند دیابت، بیماریهای قلبی عروقی و سکته های قلبی و مغزی جلوگیری کرد، یادآور شد: بیش از 80 درصد این بیماریها قابل پیشگیری هستند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: طبق تحقیقات، عوامل خطر از جمله کم تحرکی، سیگار، رژیم  غذایی نامناسب در کشور روند افزایشی داشته اند و با توجه به اینکه مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماریهای غیر واگیر در کشورهای در حال توسعه و در سنین فعالیت رخ می دهد، باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کرد.

مرندی در پایان با بیان اینکه افزایش هر 10 درصد بیماریهای غیر واگیر 5/0 درصد از رشد اقتصادی کشور را کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: چاقی و سوءتغذیه در کشور روند افزایشی دارد که در این میان زنان بیشتر دچار  این مشکل می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha