سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: اختلال غذا خوردن در دختران نوجوان رو به افزایش است زیرا آنها برای کاهش وزن خود به نخوردن موادغذایی رو می‌آورند که موجب اختلالات جسمی و حتی کاهش یادگیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مجید حاجی‌فرجی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اظهار داشت: تغذیه سالم برای دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است همچنین حدود 20 تا 25 درصد از جمعیت دنیا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: گروه کودکان و نوجوانان جزء گروهای آسیب‌پذیر تلقی می‌شوند به دلیل اینکه آنها در این دوران جهش رشد، تغییرات هورمونی، تغییرات الگوهای رفتاری و استخوان‌سازی را تجربه می‌کنند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: ساخت توده عضلانی در پسران بیشتر مطرح است و نیاز این گروه به موادغذایی مغذی نسبت به گروهای دیگر افزایش پیدا می‌کند همچنین در پسران نوجوان بحث انرژی و پروتئین مطرح است و برای ساخت استخوان و عضله بیشتر به مواد پروتئینی نیاز دارند.
 
حاجی‌فرجی اضافه کرد: دختران بیشتر به ریزمغذی‌ها نیاز دارند چرا که دختران بین سنین 11 تا 13 سال به بلوغ کامل می‌رسند و به کلسیم، منیزیم، آهن و روی نیاز دارند همچنین دختران در این سن دارای تغییرات رفتاری هستند که ممکن است رشد آنها را به خطر بیندازد و کمبود مواد مغذی در میان کودکان و نوجوانان دختر موجب بروز عوارض جسمی و حتی ذهنی می‌شود.
 
وی بیان داشت: اختلال غذا خوردن در دختران روز به روز افزایش پیدا می‌کند و به دلیل اینکه بیش از 50 درصد افراد جامعه ایرانی مبتلا به چاقی و اضافه وزن هستند، دختران نوجوان تحت تأثیر دوستان، پدر و مادر و اطرافیان خود قرار می‌گیرند و برای اینکه وزن خود را کاهش دهند، به دلیل اینکه از رژیم غذایی نیز سر در نمی‌آورند به نخوردن غذا رو آورده و دچار کمبود مواد غذایی و اختلالات یادگیری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha