سلامت نیوز: رئیس جامعه متخصصان داخلی گفت: افرادی که سرماخوردگیشان بیشتر از حد معمول طول می‌کشد بیماری زمینه‌ای دارند یا مبتلا به ضعف عمومی بدن هستند که باید درمان کنند.

ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: برخی افراد به علت داشتن سینوزیت، برونشیت، بیماری‌های ریوی یا ضعف عمومی و در نهایت به علت مصرف داروهای خاص هر مشکلی را که داشته باشند نسبت به افراد عادی شدت بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: به عنوان مثال اگر این افراد سرما بخورند سرماخوردگی‌شان چند روزی بیشتر طول می‌کشد و به مجرد اینکه این ویروس وارد بدن آنها شود فعال می‌شود و سرماخوردگی را به آنفلوآنزا تبدیل می‌کند.

خسرونیا تصریح کرد: این بیماران ابتدا باید بیماری اصلی خود را مثلاً لوزه‌های بزرگ چرکی، سینوزیت، برونشیت، آمفیزم را درمان کنند.

وی افزود: برخی افراد مسن هستند که بیماری مزمن ریوی دارند و ممکن است با یک سرماخوردگی فوت کنند لذا توصیه می‌شود ابتدا در فصل سرما و پاییز واکسن بزنند و سپس تحت نظر پزشک باشند و بیماری اصلی خود را درمان کنند.

خسرونیا یادآور شد: ابتلا به ضعف عمومی به علت برخی رژیم‌های غذایی غلط است. این افراد معمولاً غذاهای پرکالری مصرف نمی‌کنند یا اینکه افراد مسن به غذا بی‌اشتها می‌شوند لذا بهتر است این افراد برای رفع ضعف عمومی خود از غذاهای پرکالری، میوه‌ها و سبزیجات تازه استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha