سلامت نیوز: یك متخصص بیماریهای داخلی کلیه با بیان اینکه 22 تا 25 درصد جمیعت کشور به فشار خون مبتلا هستند گفت: 80 درصد مبتلایان فشار خون از بیماری خود اطلاع ندارند.
   
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران دکتر فیروز فصیحی متخصص بیماریهای داخلی کلیه در حاشیه سیزدهمین کنگره نفرولوژی، دیالیز و پیوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فشار خون یکی از شایع ترین بیماریهای دنیای امروز است گفت : 20 تا 30 درصد جمعیت بالای 40 سال دنیا به این بیماری مبتلا هستند .
وی با اشاره به اینکه 22 تا25 درصد جمعیت کشور به فشار خون مبتلا هستند یادآور شد : 80 درصد جمعیت مبتلا به فشار خون در کشور از بیماری خود اطلاع ندارند.

 این متخصص بیماریهای داخلی کلیه عوارض کلیوی ، سکته های قلبی و مغزی و... را از جمله عوارض فشار خون دانست و تصریح کرد : پیشگیری بهترین راه کنترل فشار خون است که باید قبل از ابتلا به این بیماری از مصرف نمک ، عدم تحرک، مصرف سیگار ، الکل و... پیشگیری شود .
دکتر فصیحی ادامه داد : در مواردی بیماری فشار خون هیچ علامتی نداشته و فرد مبتلا از بیماری خود اطلاعی ندارد ولی در مراحل شدید علائمی شامل سردرد ، سرگیجه ، تپش قلب و عوارض قلبی عروقی بروز می نماید .

وی با بیان اینکه در صورت کنترل فشار خون می توان از دو سوم عوارض جلوگیری نمود اظهار داشت : افراد مبتلا به بیماری دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به فشار خون قرار دارند .
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد : افراد دیابتی با کنترل وزن ،چربی خون ، و رژیم غذایی می توانند ظهور فشار خون را به تاخیر بیاندازند .
وی با اشاره به اینکه دو سوم تا سه چهارم افراد دیابتی به فشار خون مبتلا می شوند یادآور شد : بیماری فشار خون معمولا در سنین پس از 35 تا 40 سالگی شیوع دارد .
فیروز فصیحی در پایان خاطر نشان کرد : فشار خون بیماری ژنتیکی نمی باشد ولی زمینه خانوادگی در ابتلا به این بیماری نقش مهمی دارد به طوری که اگر پدر و مادر فردی به فشار خون مبتلا باشند احتمال ابتلای وی چهار برابر بیشتر از دیگران خواهد بود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha