سلامت نیوز: دبیر اجرایی پنجمین کنگره انجمن نوروژنتیک ایران از برگزاری این کنگره در 2 تا 4 آذر ماه جاری در سالن همایش‌های بیمارستان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: یكی از جلسات کنگره به آشنایی با فن آویهای نوین تشخیص و درمانی در بیماری‌های نوروژنتیك اختصاص دارد که فن آوری‌ها و کاربرد آنها برای تشخیص این دسته از بیماری‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر یوسف شفقتی اظهار داشت: انجمن علمی نوروژنتیك ایران یكی از انجمن‌های نوپا بوده و هدف اصلی آن آشنا كردن متخصص اعصاب كودكان و بزرگسالان با پیشرفت‌ها و امكانات به روز در تشخیص ژنتیكی بیماری‌های عصبی است.

وی تصریح کرد: به دلیل علاقه مندی، پیگیری و همكاری انجمن علمی نوروژنتیک در برگزای نشست‌های علمی و كارگاه‌های آموزشی موفقیت‌های چشمگیری پدید آمد و این گروه در سال جاری از طرف سازمان‌های مرتبط با انجمن‌های علمی پزشكی کشور به عنوان یكی از انجمن‌های شاخص برگزیده شد.

دبیر اجرایی کنگره انجمن نوروژنتیک ایران در ادامه افزود: محور اصلی این کنگره را بیماریهای نوروژنتیک و بیماری‌های عصبی كه زمینه ژنتیكی دارند، تشکیل می‌دهند که مهمترین آنها بیماری‌های نوروماسكولار، نورومتابولیك، سایكوژنتیك، ژنودرماتوزها و صرع، عقب ماندگی ذهنی و ناشنوائی‌ها هستند.

وی گفت: در حاشیه این كنگره كارگاه‌های آموزشی متنوعی پیش بینی شده و برپا خواهد شد و همچنین طی جلساتی پوسترهای ارائه شده نیز مورد بحث و ارزیابی قرار می گیرد و در پایان به پوسترهای برگزیده جایزه ویژه تقدیم خواهد شد.

دکتر شفقتی در خصوص چگونگی ارائه مقالات اظهار داشت: در این کنگره تقریبا30 مقاله به صورت سخنرانی اصلی به وسیله محققین ایرانی و بین المللی ارائه می شود و برخی مقالات نیز به عنوان سخنرانی كوتاه انتخاب شده‌اند كه ارائه خواهند شد.

دبیر اجرایی کنگره انجمن نوروژنتیک ایران در ادامه با بیان اینکه یكی از جلسات كنگره به آشنایی با فن آویهای نوین تشخیص و درمانی در بیماریهای نوروژنتیك اختصاص دارد گفت: در این بخش اساتید داخلی و خارجی در باره فن آوری ها و کاربرد آنها برای تشخیص این دسته از بیماری ها بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

دکتر شفقتی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پزشكان و محققان داخلی، 10نفر از اساتید برجسته بین المللی نیز که از با سابقه ترین و معروفترین پژوهشگران در زمینه بیماری های نوروژنتیک هستند از كشورهای تركیه،‌ آلمان،‌ هلند،‌ انگلستان،‌ و آمریكا در این كنگره شركت و سخنرانی خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha