سیاستهای ناهماهنگ، یا عقب نشینی از تصمیمات گرفته شده؟ هر چه که هست، مسئولان دولت می گویند مصوبه ای درباره آزاد کردن قلیانها نداشته اند و کما فی السابق، عرضه قلیان در اماکن عمومی از جمله قهوه خانه ها، "قرار است" از 5 سال دیگر، غیرقانونی شود.

معاون حقوقی رییس جمهور : قلیان ها آزاد نشده!
سلامت نیوز: معاون امور حقوقی رئیس جمهور می گوید پیشنهاد آزادسازی قلیان یک بار در کمیته فرهنگی دولت، مطرح و رد شده و هیچگونه مصوبه ای در این باره وجود ندارد.

سیاستهای ناهماهنگ،  یا عقب نشینی از تصمیمات گرفته شده؟ هر چه که هست، مسئولان دولت می گویند مصوبه ای درباره آزاد کردن قلیانها نداشته اند و کما فی السابق، عرضه قلیان در اماکن عمومی از جمله قهوه خانه ها، "قرار است" از 5 سال دیگر، غیرقانونی شود.
این در حالی است که هنوز این خبری با این تیتر "استعمال مواد دخانی در قهوه خانه ها از این پس مجاز خواهد بود"به روی پایگاه اطلاع رسانی دولت دیده می شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه همایش ملی توانمندسازی خانواده تاکید کرد دولت مصوبه‌ای برای آزاد شدن قلیان در قهوه‌خانه‌ها نداشته است.

 فاطمه بداغی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "هیات دولت مصوبه‌ای مبنی بر آزاد شدن ارائه قلیان در قهوه‌خانه‌ها نداشته است و این موضوع را تکذیب می‌کنم. همچنین وزارت بهداشت هم هیچ پیشنهادی در این زمینه ارائه نکرده است."

پیش از وی نیز، مسئولان وزارت بهداشت، از ندادن پیشنهاد برای آزاد کردن عرضه قلیان در قهوه خانه ها خبر داده بودند. این در حالی است که سایت اطلاع رسانی دولت هفته گذشته، متن مصوبه هیات دولت را منتشر کرده بود که در آن، تاکید شده بود هیات دولت بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، قهوه خانه ها را از شمول آئین نامه اجرایی قانون ملی مبارزه با دخانیات، مستثنی کرده است.

این مصوبه که دقیقا بر خلاف رای مجمع عمومی دیوان عدالت اداری نیز بود، بلافاصله با واکنش وزارت بهداشت روبرو شد و مسئولان این نهاد، ارائه هر گونه پیشنهادی به دولت در این باره را تکذیب کردند.

اکنون، معاون رئیس جمهور می گوید این مصوبه، از ریشه، پایه و اساس ندارد و دولت، برای تصویب این موضوع، ورود پیدا نکرده است.

معاون حقوقی رییس‌جمهور هم‌چنین افزوده: "موضوع آزاد شدن ارائه قلیان در قهوه‌خانه‌ها و اماکن عمومی پیشنهادی بود که در کمیسیون فرهنگی دولت ارائه و رد شده است."
هنوز معلوم نیست ماجرای آزاد شدن و ممنوعیت چند باره قلیان در درون دولت، چه روندی داشته، ولی تیتر خبری که بخشنامه مزبور با آن در سایت دولت منتشر شده بود، هنوز در جستجوی اخبار، وجود دارد: " استعمال مواد دخانی در قهوه خانه ها از این پس مجاز خواهد بود."
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha