سه‌شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۹

یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید.

سلامت نیوز: یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید. در این مقاله شما را با عواملی که شادی را از زندگی شما می ربایند و مانند پونزی بر روی دیوار زندگیتان چسبیده اند، آشنا می کنیم.
یکی از روش هایی که بسیار سریع می توانید از اشعه های درخشان شادی بخش در زندگیتان بهره مند شوید، این است که به طور مستقیم با رفتارهای منفی خود که باعث تیره و تار شدن زندگیتان می شوند، برخورد کنید. در این مقاله شما را با عواملی که شادی را از زندگی شما می ربایند و مانند پونزی بر روی دیوار زندگیتان چسبیده اند، آشنا می کنیم.

حسادت

بهتر است در زندگی بیاموزید که برای موفقیت های دیگران جشن بگیرید. اگر دوست تان در کاری پیروز می شود، همانگونه که برای خود خوشحال می شوید، برای او نیز ابراز شادی کرده و جشن بگیرید اگر دشمنتان پیروز شد، این موضوع را به خاطر بیاورید که حسادت تنها خودتان را نابود می کند و شما را به هیچ جا نمی رساند بلکه قدرت او را نسبت به شما افزایش خواهد داد.

عقده های درونی

بهتر است بدانید عقده های درونی هیچ دردی را درمان نمی کند، جز آنکه شما را گرفتارتر خواهد ساخت. این شما هستید که مسوول زندگی خود هستید و باید برای زندگیتان تصمیم گیریکنید. همه افرد بشر در زندگی خود با موانع بسیاری مواجه می شوند و تنها افراد موفق قادرند با به کارگیری توانایی های خود بر این گونه مشکلات غلبه کنند و هیچ کس قادر نیست با تکیه بر عقده های درونی اش به پیروزی دست یابد.

نداشتن مسوولیت

ممکن است ما قادر نباشیم جلوی اتفاقات ناگوار را در زندگیمان بگیریم ولی مطمئنا می توانیم بر روی عکس العمل های خود در مقابل حوادث بد کنترل داشته باشیم. سعی کنید در زندگی فرا بگیرید به جای شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت، وظایفتان را به نحو احسن انجام داده و از شکست هایتان درس بگیرید تا هرچه سریع تر به شکوفایی و تکامل دست یابید.

کمال گرایی

وسواس را کنار بگذارید و دست از عیب جویی بردارید. شاید بتوانید به آن چیزی که می خواهید تمام و کمال و یا بی عیب و نقص دست یابید ولی به راستی لزومی ندارد این اندازه زحمت بکشید و خود را به سختی بیندازید. شما یک انسان هستید، نه یک روبات. بنابراین نیازی نیست همه چیز عالی و بهترین باشد، اگر در حد نرمال و یا معمولی نیز بود قابل قبول خواهد بود.

زیاد استدلال کردن

استدلال کردن یکی از ویژگی های بارز انسانی است و به ما این امکان را می دهد که راحت تر بتوانیم به موفقیت و پیشرفت دست یابیم ولی جنبه منفی آن افزایش کمال گرایی و وسواس خواهد بود. بنابراین بهتر است بدانید هنگامی که قادر نبودید با دلیل و منطق گفته ای را ثابت کنید آن را رها کنید و از آن بگذرید.

منفی گرایی

همواره به خاطر داشته باشید که در این دنیا به همان اندازه که نیروهای منفی وجود دارند همان قدر نیروهای مثبت نیز در اطرافتان به چشم می خورد. تمرکز و انعطافتان بر روی مسایل منفی ناخودآگاه شما را به همان سمت و سو می کشاند.

حالت تدافعی به خود گرفتن

اگر واقعا فکر می کنید خطر جدی ای شما را تهدید می کند این وظیفه شماست که از خود دفاع کنید ولی این موضوع با حالت تدافعی گرفتن در زندگی کاملا متفاوت است. بهتر است یاد بگیرید بین این دو موضوع کاملا تفاوت بگذارید. سعی نکنید در زندگی حالت تدافعی به خود گرفته و از واقعیت ها فاصله بگیرید.

نداشتن اعتماد به نفس

با شناسایی نقاط مثبت شخصیتتان و همچنین موفقیت هایی که در طول زمان کسب کرده اید، قادرید اعتماد به نفستان را افزایش دهید و برای رسیدن به درجه مطلوب نقاط ضعف درونی خود را تشخیص داده و بر روی تک تک آنها کار کنید تا بتوانید به یک اعتماد به نفس کافی دست یابید.

منبع: مجله موفقیت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha