چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 37081

درحالی‌که هنوز خبر تصویب و ابلاغ خارج شدن قهوه‌خانه‌ها از لیست اماکن عمومی ممنوع شده برای استعمال قلیان روی سایت دولت وجود دارد و این مصوبه طی گزارش سایت دولت بعد از تایید رئیس‌جمهور برای اجرا با امضای معاون اول رئیس‌جمهور به مبادی ذی‌ربط ابلاغ شده است، معاون حقوقی رئیس‌جمهور اساسا تصویب چنین مصوبه‌ای را تکذیب کرد.

سلامت نیوز : درحالی‌که هنوز خبر تصویب و ابلاغ خارج شدن قهوه‌خانه‌ها از لیست اماکن عمومی ممنوع شده برای استعمال قلیان روی سایت دولت وجود دارد و این مصوبه طی گزارش سایت دولت بعد از تایید رئیس‌جمهور برای اجرا با امضای معاون اول رئیس‌جمهور به مبادی ذی‌ربط ابلاغ شده است، معاون حقوقی رئیس‌جمهور اساسا تصویب چنین مصوبه‌ای را تکذیب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس‌جمهور در حاشیه برگزاری همایش ملی زنان سرپرست خانوار که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت در چند روز گذشته مصوبه‌ای را درخصوص آزاد شدن قلیان در قهوه‌خانه‌ها و اماکن عمومی تصویب نکرده است.

خبر مصوبه مذکور اکنون روی پایگاه اطلاع رسانی دولت (www.dolat.ir) با کد خبری 208500 و به تاریخ 90.8.25 ساعت 8:15 در دسترس عموم است.

به معاون حقوقی رئیس‌جمهور توصیه می‌شود از این به بعد قبل از تکذیب یک خبر دستور بدهند متن آن خبر از روی سایت دولت حذف شود تا خدای ناکرده تناقضی در گفتار و عمل گویندگان خبر مشاهده نشود.

گفتنی است در مصوبه مذکور آمده بود که وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به استناد ماده (18) قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات، آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را اصلاح کردند.

براساس این مصوبه، قهوه‌خانه‌ها از شمول آیین‌نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات خارج شدند.

یادآور می‌شود، براساس ماده 8 قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات اماکن عمومی به مکان‌هایی گفته می‌شود که مورد استفاده و مراجعه جمعی یا عموم مردم است.

بعد از انتشار این خبر مقامات وزارت بهداشت صراحتا با این مصوبه مخالفت کرده و اظهار داشتند که پیشنهاد این وزارتخانه به هیچ وجه حذف نام قهوه‌خانه‌ها از اماکن عمومی نبوده است و آنها بر مخالفت با استعمال قلیان پافشاری کردند.

این اقدام دولت واکنش دیوان عدالت اداری را به‌دنبال داشت تا جایی که رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد که دولت نمی‌تواند روی مصوبات دیوان مصوبه صادر کند.

اکنون با این مخالفت‌ها و تکذیب اصل خبر پایگاه اطلاع رسانی دولت، توسط معاون حقوقی رئیس‌جمهور، باید توضیح داده شود که چرا و چگونه سایت رسمی دولت خبری به این مهمی را منتشر کرده و اکنون تکذیب شده است و چرا اکنون که این خبر تکذیب شده اصل خبر هنوز در سایت دولت پا برجاست؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha