چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 37087
سلامت نیوز : معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن کودکان استثنایی در طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل خبر داد.
 
به گزارش  واحد مرکزی خبر ، فاطمه قربان معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به عنوان یکی از برنامه های معاونت آموزش ابتدایی در برنامه پنجم توسعه شامل کودکان استثنایی نیز می شود.
وی با بیان اینکه بخشی از کودکان بازمانده از تحصیل ،کودکان با نیازهای ویژه هستند افزود: وجود برنامه ای منعطف و قوی در امر شناسایی کودکان استثنایی در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی قرار دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : تفاهم نامه ای برای همکاری بیشتر معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دست تهیه است که هم به جذب کمی کودکان لازم التعلیم و هم به کیفیت بخشی اهداف معاونت آموزش ابتدایی کمک می کند.
وی درباره توسعه آموزش فراگیر در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای طرح فراگیر زمانی موفق است که بتوانیم زیر ساخت های آن را برای اجرا آماده کنیم و بدون حمایت های ویژه از دانش آموزان استثنایی در مدارس عادی نتایج مثبتی بدست نمی آید.
قربان با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه پنجم توسعه با چهار برنامه ، قوی ترین حوزه دیده شده ابراز امیدواری کرد با همکاری و همیاری معاونت آموزش ابتدایی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی پوشش حداکثری را برای همه کودکان لازم التعلیم استثنایی به لحاظ کمی وکیفی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha