چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 37089
سلامت نیوز: داروی جدید «تراستوزوماب امتانسین» تاثیری چشمگیر در كاهش روند پیشرفت سرطان پستان دارد    

نتایج یک مطالعه نشان داد، استفاده از ترکیب دارویی جدید و مصرف «تراستوزوماب امتانسین» (T-DM1) می تواند تفاوتهای قابل ملاحظه ای را در جلوگیری از تشدید سرطان پستان نسبت به داروهای دیگر داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این باره دکتر سارا هورویتز عضو گروه تحقیق در استکهلم گفت: نتایج مطالعات نشان می دهند، بیماران مبتلا به سرطان پستان متا استاتیک که (T-DM1 (Trastuzumab emtansine دریافت می‌کنند 41 درصد بیشتر از سایرین که از داروهای استاندارد استفاده میکنند بدون تشدید وضعیت بیماری زندگی کردند.

وی اضافه کرد: اطلاعات به دست آمده از مطالعه نشان داد، درمان ابتدایی با T-DM1 زمان طولانی تری را برای زندگی بدون بدتر شدن وضعیت بیماری و بروز اثرات جانبی برای بیماران فراهم می آورد.

بر پایه این گزارش، T-DM1 نوعی جدید از درمان سرطان است که با نام داروی آنتی بادی در هم آمیخته (ADC) شناخته می شود که این دارو آنتی بادی مونوکلونال(تراستوزوماب) را با یک عامل سیتو تاکسیک(DM1) درون یک لینکر پایدار ترکیب كرده و از خواص تراستوزوماب برای از بین بردن سلولهای سرطانی HER2 استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha