سلامت نیوز: وحید دستجردی گفت: مردم فریب تبلیغات ماهواره‌ای را نخورند و از داروهایی استفاده کنند که برچسب مجوز وزارت بهداشت بر روی آن حک شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا،  وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت:  این نظارت توسط معاونت های غذائی و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اعمال می‌شود و معاونت‌های بهداشتی نیز بر اماکن ارائه این خدمات کنترل دارند.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: هدف وزارت بهداشت تجویز منطقی دارو است و در این خصوص امسال 5/3 میلیون نسخه توسط معاونت های داروئی مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وزیر بهداشت در ادامه ضمن تاکید بر مصرف بهینه دارو از مردم خواست از مصرف بی مورد دارو جدا خودداری کنند.

وحید دستجردی با یادآوری این‌که مردم نباید گول تبلیغات محصولات داروئی و بهداشتی توسط شبکه‌های ماهواره‌ایی و برخی مراکز را بخورند، افزود: 99 درصد این تبلیغات دروغ است.

وی افزود: با برسی هائی که در آزمایشگاه‌های مرجع بر روی این مواد انجام گرفته، مشخص شده است که مصرف این مواد یا اثرات سوء دارند که در برخی از این مواد تبلیغاتی رادیواکتیو وجود داشته یا هیچ گونه مورد موثری در آن دیده نشده است.
 
وی درباره مکمل‌های دارویی که برای رشد قد تبلیغ می‌شود، گفت: داروی مثبتی در این خصوص وجود ندارد و قد افراد بعد از 22 یا 23 سالگی دیگر رشد نمی‌کند.
 
وزیر بهداشت در پایان از مردم خواست: فریب تبلیغات ماهوارها را نخورند و از داروهایی استفاده کنند که برچسب مجوز وزارت بهداشت بر روی آن حک شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha