سلامت نیوز: دانشیار گروه روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی بیماری های روماتیسمی را شایعترین علت از کار افتادگی و ناتوانی در جهان عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز،دکتر مسعود ثقفی با اشاره به اینکه بیماری های روماتیسمی از بیماریهای شایع است و حدود 20درصد از علت مراجعه بیماران به مراکز پزشکی به شمار می رود، اظهار داشت: این بیماری به دلیل روند طولانی بیشترین هزینه های درمانی را نیز در جهان به خود اختصاص داده است.

دبیر علمی پنجمین همایش سالانه انجمن روماتولوژی ایران و نخستین کنگره بین المللی روماتولوژی 2011 با اشاره به اینکه تا کنون 100 نوع بیماری روماتیمسی شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: بیشتر بیماری های روماتیسمی درمان قطعی ندارد و با توجه به نوع بیماری برای هر یک از این بیماریها روشهای درمانی متفاوت به کار  گرفته می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آرتروز و پوکی استخوان را از جمله مهمترین بیماری های روماتولوژی عنوان کرد و گفت: میزان ابتلاء به این بیماری ها با افزایش سن بیشتر می شود و با توجه به اینکه متوسط سنی جمعیت کشور در حال افزایش است باید به این مسئل توجه جدی شود.

دکتر مسعود ثقفی با بیان اینکه علت اصلی ابتلاء به بیماری های روماتیسمی مشخص نیست، گفت: عوامل ژنتیکی، شیوه های نادرست زندگی، ابتلاء به بیماری های زمینه ای از جمله عفونت های مفصلی، بالا رفتن اسید اوریک خون، ضربه ناگهانی به مفاصل می تواند از عوامل موثر در ابتلا به این بیماری ها به شمار  رود.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین همایش سالانه انجمن روماتولوژی ایران و نخستین کنگره بین المللی روماتولوژی 2011 خاطر نشان کرد: در این کنگره ها که با حضور متخصصان و فوق متخصصان ملی و بین المللی برگزار می شود به  بحث و تبادل نظر در زمینه روش های جدید درمانی و راه های کنترل کننده به منظور کاهش میزان ابتلا به  بیماری های روماتیسمی پرداخته می شود.

گفتنی است: این کنگره از دوم الی چهارم آذر ماه در مشهد برگزار می شود و بیش از 400 متخصص و فوق متخصص، صاحبنظر و اندیشمند از کشورهای ایران، هلند، آلمان، آمریکا، هندوستان، قزاقستان و ترکمنستان حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha