سلامت نیوز: رئیس سیزدهمین كنگره بین المللی نفرولوژی ،دیابت و پیوند ایران گفت : پیاده روی و كاهش وزن از ابتلا به بیماری كلیوی و نارسایی كلیه پیشگیری می كند .
پیاده روی و كاهش وزن از ابتلا به بیماری كلیوی پیشگیری می كند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دكتر عزت اله عبدی در حاشیه برگزاری این كنگره در جمع خبرنگاران افزود: برخی از بیماریهای كلیه به صورت مادرزادی و گروهی به دلایل مختلف دیگر بروز می كنند و در صورتی كه در مراحل ابتدای و به صورت درست درمان نشود به نارسایی كلیه منجر خواهد شد.

وی اظهار داشت :بیماریهای كلیوی در افراد دهه چهارم و پنجم زندگی بروز می كند و در كنگره امسال تلاش می كنیم همه ابعاد بیماریهای كلیوی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

عبدی خاطر نشان كرد : 10درصد جمعیت كشوری در خطر درگیری بیماریهای كلیوی هستند كه افراد مبتلا به فشار خون باید به طور دوره ای و هر شش ماه یكبار چكاپ شوند تا در صورت بروز مشكل در مراحل ابتدایی بیماری خود را كنترل نمایند.

وی ادامه داد: علاوه بر كنترل دورها ،رعایت رژیم غذایی مناسب، پیاده روی ، كاهش وزن ، عدم استفاده از سیگار و دخانیات می تواند از ابتلا به بیماریهای كلیوی جلوگیری كند.

عبدی گفت : سیزدهمین كنگره بین المللی نفرولوژی ،دیالیز و پیوند با حضور متخصصان و فوق تخصصان بیماری های كلیه و نفرولوژیست ها برگزار شده است.

رییس انجمن نفرولوژی ایران گفت :250 نفرولوژیست بالغین و كودكان در این انجمن عضو هستند كه 50 نفر عضو غیر وابسته و افتخاری از رشته های دیگر با این انجمن ارتباط دارند .

وی در پایان افزود: بیماریهای كلیوی جزو بیماریهای شایع غیر واگیر هستند كه فشار خون ، دیابت و نارسایی كلیه در این گروه قرار گرفته اند .

سیزدهمین كنگره بین المللی نفرولوژی ،دیابت و پیوند ایران از 30 آبان سال جاری تا 4 آذرماه در یزد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha