چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 37109
سلامت نیوز: گروهی از محققان دریافتند جویدن نوعی آدامس به افراد در پایین آمدن وزنشان کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا به نقل از دیلی میل، دانشمندان برای اولین بار دریافتند که هورمون مهمی که به افراد کمک می کند تا بعد از غذا خوردن به حس سیری برسند می تواند از راه دهان وارد جریان خون شود.

این هورمون به نام pyy بخشی از سیستم شیمیایی است که اشتها و انرژی فرد را در کنترل دارد و به هنگامی که افراد غذا می خورند یا ورزش می کنند این هورمون داخل جریان خون آنها آزاد می شود.

میزان آزاد سازی این هورمون با شمار کالریهایی که فرد استفاده می کند افزایش می یابد.

براساس مطالعات پیشین، افرادی که چاق هستند غلظت این هورمون در خون آنها ، پیش از تغذیه و هم پس از آن نسبت به افراد لاغر کمتر است.

این هورمون که هورمون ضد اشتها محسوب می شود، وقتی از راه دهان مصرف شود، در معده تخریب شده و  نمی تواند بطور کارآمد وارد جریان خون شود،بنابراین پزشکان اعلام کردند برای اینکه این هورمون بدون تخریب از سیستم هاضمه عبور کند  و بی آسیب وارد خون شود  باید با ویتامین b 12  ترکیب شود.
 
این ویتامین قادر است براحتی از سیستم هاضمه عبور کرده  و با خودش انسولین و مواد دیگر  را حمل کند و وارد جریان خون سازد.

محققان با آگاهی از این توانایی ویتامین b 12 هورمون pyy  را با ویتامین b 12 ترکیب کرده
و بصورت ترکیب B12-PYY وارد آدامسهای خوراکی و یا قرصهای خوردنی کرده و بصورت مکملهای غذایی مفید برای کاهش وزن به افراد می دهند.

در واقع این مکملهای کاهش وزن که بصورت آدامس و قرص ارائه می شود همانند  آدامسهای نیکوتین دار هستند  که افراد سیگاری برای ترک سیگار از آن مصرف می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha