سلامت نیوز: رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور گفت: غوطه‌ور کردن مواد غذایی در سرخ‌کن‌، روش غلطی است؛ به دلیل اینکه اسیدهای چرب اشباع را افزایش می‌دهد و به عروق بدن آسیب وارد می‌کند.

مجید حاجی‌فرجی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ایرانیان به خوش‌ ذائقه بودن معروف هستند ولی باید افراد در روش طبخ غذا تجدیدنظر کنند و روش‌های مطلوب‌تری را پیش گیرند.

وی گفت: اگر بتوانیم روش‌های متنوع‌ در طبخ صحیح غذاها ایجاد کنیم، تا حدودی مشکلات غذایی در بین خانواده‌ها برطرف می‌شود.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور اضافه کرد: امروزه سرخ کردن مواد غذایی یکی از روش‌هایی است که ایرانیان بسیار در طبخ غذا از آن استفاده می‌کنند ولی باید دانست که سرخ کردن مواد غذایی موجب افزایش اسیدهای چرب اشباع و اکسیداسیون روغن می‌شود و به همین دلیل سرخ کردن روشی غلط در تهیه غذاهاست.

حاجی فرجی بیان داشت: امروزه استفاده از سرخ‌کن‌ در میان خانواده‌های ایرانی رواج پیدا کرده است که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود؛ به دلیل اینکه در سرخ‌کن مواد غذایی در روغن غوطه‌ور می‌شوند و علاوه بر اکسیداسیون روغن و افزایش چربی‌های اشباع، کالری زیادی نیز به بدن می‌رسد.

وی ادامه داد: استفاده از سرخ‌کن‌ در طبخ مواد غذایی گر چه ممکن است مطلوب به نظر برسد ولی به لحاظ اکسیداسیون چربی، اسیدهای چرب اشباع را افزایش می‌دهد و به عروق بدن آسیب وارد می‌کند. می‌توان به جای سرخ کردن از روش‌هایی مانند کباب کردن، قرار دادن غذا در فر و آب‌پز کردن استفاده کرد یا می‌توان از ماهی‌تابه‌ها در طبخ غذا استفاده کرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور ادامه داد: می‌توان در تهیه و طبخ غذاها، ماده غذایی را در تابه‌ با روغن کم پخت؛ به این ترتیب که در ظرف گذاشته شده تا غذا مغزپخت شود و طعم مطلوب‌تری پیدا کند البته باید عادات غذایی خانواده‌ها را تغییر داده و به سمت مصرف غذاهای مطلوب‌تر پیش برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha