چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 37118
سلامت نیوز: وزیر بهداشت با تکذیب آلودگی گوشتهای وارداتی درباره پیگیری وعده چکاپ سلامت خبرنگاران گفت: کلینیک سلامت خبرنگاران که شامل خدمات دندانپزشکی هم می شود به زودی تاسیس می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم ششمین کنگره سراسری طب اورژانس که در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در حال حاضر در کشور حدود هزار بیمارستان داریم که 200 بیمارستان روزانه بیش از 30 هزار مراجعه کننده اورژانسی دارد و در مجموع بیش از 22 میلیون مراجعه اورژانسی در طول سال در کشور داریم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید در آینده 7 هزار متخصص طب اوژانس در کشور تربیت شود گفت: در حال حاضر با توجه به تعداد بیمارستانهای کشور به 600 متخصص طب اورژانس نیاز است اما فقط 203 متخصص در این رشته داریم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 203 متخصص طب اورژانس و 323 دستیار طب اورژانس در کشور تربیت شده‌اند افزود: امسال نیز 130 نفر برای دستیاری در ورودی‌های جدید با افزایش تعداد سایت‌های آموزشی داشته‌ایم.

مرضیه وحید دستجردی با بیان اینکه بر اساس گزارشها و نیازسنجی‌های صورت پذیرفته ما باید 7 هزار متخصص طب اورژانس تربیت کنیم ادامه داد: در حال حاضر با توجه به تعداد بیمارستانهای فعال در این زمینه (200 بیمارستان) که هر کدام باید حداقل ۳ متخصص طب اورژانس داشته باشند ما هم اینک به 600 متخصص طب اورژانس نیاز داریم.

وی با بیان اینکه با حضور متخصصان طب اورژانس رضایتمندی مردم از خدمات اورژانس 4 برابر افزایش یافته است گفت: باید بیماران در اورژانس کمتر از 6 ساعت اقدامات لازم آنان صورت پذیرد و پس از 12 ساعت بیمار از اورژانس ترخیص یا به بخش‌های درمانی و بستری ارجاع شود.

* تعیین فضای ساختمانی کلینیک خبرنگاران

وحید دستجردی همچنین در ادامه به تخصیص و تعیین ساختمانی برای راه‌اندازی کلینیک مخصوص خبرنگاران توسط معاونت توسعه منابع انسانی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: در این راستا چند یونیت دندانپزشکی نیز در این کلینیک استقرار خواهد یافت تا هر چه بیشتر مسائل و مشکلات دندانی قشر خبرنگار در این کلینیک بزودی برطرف شود (وزیر بهداشت در روز خبرنگار قول راه‌اندازی کلینیک مخصوص خبرنگاران را داده بود)‌.

وحید دستجردی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی آخرین وضیعت پیشنهاد وزیر به معاون درمان وزارتخانه در زمینه تعیین تعرفه‌ها و نصب آن در مراکز درمانی در زمینه دندانپزشکی نیز گفت: این مسئله را به صورت جد در حال بررسی هستیم و موارد بیشتر آن را از امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت می‌توانید جویا شوید.

وزیر بهداشت در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه فرسودگی بیمارستانهای کشور به خصوص تهران و اقدامات وزارت بهداشت نیز گفت: برخی بیمارستانهای ما قدمتی بسیار بالا دارند از جمله بیمارستان امام که قدمتی 70 تا 80 سال دارد و برنامه‌های جایگزینی برای این بیمارستانها را در سفرهای استانی رئیس جمهور در سال گذشته و امسال گنجانیده‌ایم.

وی افزود: به طور مثال برای جایگزینی بیمارستان ۷ تیر که در یکی از مناطق استراتژیک تهران قرار دارد و خدمات بسیار خوبی نیز ارائه می‌کند لحاظ کرده‌ایم و خود بنده نیز خود هفته گذشته کلنگ جایگزینی بیمارستان هزار تخت‌خوابی امام را زدم و در مجموع حوزه طب اورژانس نیز برنامه‌های پایش وضعیت نسبی بیمارستانها ارزیابی می‌کند.

وی با بیان اینکه ستاد هدایت دانشگاه‌ها نیز وضعیت فرسودگی بیمارستانها را دنبال می‌کنند افزود: در حال حاضر ارزیابی بیمارستانهای کشور بر عهده معاونت درمان وزارت بهداشت قرار گرفته است و این معاونت حتی در ارتقای استادیاران به استادی نیز می‌تواند نقش ایفا کند تا بتوان دست پزشکان و اساتید را در دانشگاه‌ها و بیمارستانها برای ارتقاء باز کرد.

وحید دستجردی در پاسخ به آخرین وضعیت طرح فارسی کردن جواب آزمایشهای تشخیص طبی نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه صورت خواهد پذیرفت در بحث فارسی کردن آزمایشهای مردم است زیرا در این راستا مردم بسیار مشکل داشتند و ما از آقای «ریاضی» خواسته‌ایم تا 50 هزار کلمه معادل انگلسی آزمایشهای را در سایت وبدا وزارت بهداشت قرار دهند تا مردم با این کلمات که معادل فارسی آن تهیه شده است آشنا شوند که در این راستا حتی مستندات این کلمات نیز به صورت تفسیر شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

گوشتهای وارداتی آلوده نیستند

وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران مبنی بر ایجاد شائبه‌هایی در زمینه آلودگی گوشت‌های وارداتی نیز افزود: در زمینه مباحث گوشت کارهای اصلی برعهده دامپزشکی است ولی با توجه به اینکه بعضی از این شائبه‌ها به گوش ما نیز رسیده بود ما از سازمان دامپزشکی این مسئله را پیگیری کردیم و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha