چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
سلامت نیوز: در بررسی‌حادثه اتفاق‌افتاده در منطقه قلعه‌مرغی و اقدام یك پدر برای خودكشی و قتل دو دخترش كه بسیار دردناك و آزاردهنده‌ است باید متذكر شد وقوع چنین حوادثی نواختن چندین‌باره زنگ خطر برای جامعه است، چراكه یك فرد در مقام پدر كه عاطفه شدید نسبت به فرزندانش دارد و در حالت عادی و منطقی تلاش زیادی برای حمایت از فرزندانش می‌كند، به مرحله‌ای از نابودی و سقوط می‌رسد كه دست به چنین عمل فجیعی می‌زند.

 هرچند این مرد اكنون زنده نیست تا بتوان دلایل این كار را از او پرسید اما وضعیت زندگی او نشان می‌دهد به لحاظ اقتصادی و اجتماعی بسیار تحت فشار بود و راهی به‌جز خودكشی نداشت. نیز به نظر می‌رسد این مرد با اینكه ماده محرك شیشه مصرف كرده‌ بود اما تحت تاثیر این ماده دست به قتل فرزندانش نزد. او در واقع مواد مصرف كرده ‌بود تا بتواند این كار را انجام بدهد و با انگیزه قبلی فرزندانش را به آتش كشیده ‌است.
 این مرد به شدت ناامید و پر از نیازهای سركوب‌‌شده بود. به‌طور كلی باید بگویم كودك‌كشی توسط افراد منشأ اقتصادی دارد یعنی افرادی كه دارای مشكلات شدید اقتصادی هستند و نمی‌توانند هزینه‌های زندگی را تامین كنند، دست به چنین كارهایی می‌زنند. آنها برای فرار موقت از این مشكلات به سمت مواد مخدر می‌روند. متاسفانه رشد شدید مصرف شیشه در كشور نشان می‌دهد شهروندان با یك بحران مواجه هستند و برای فرار از این بحران بحران‌های دیگر را تولید می‌كنند.
مردی كه فرزندانش را به طرز فجیعی به قتل رسانده نیز دچار همین بحران بوده ‌است. او به مواد اعتیاد داشته‌، دارای مشكلات شدید خانوادگی بوده و ما می‌توانیم نمود این مشكلات را اقدامی كه چند ماه قبل از این حادثه نسبت به همسرش داشت ببینیم. او مشكل اقتصادی داشته چراكه در یكی از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران زندگی می‌كرده و در تامین هزینه‌های زندگی فرزندانش ناتوان بوده است، بنابراین چنین فردی برای فرار از بحران‌هایش به سمت مصرف مواد رفته و مصرف مواد هم به بحرانی جدید در زندگی‌اش تبدیل شده است.

نكته مهم دیگری كه باید به آن اشاره كرد، این است كه روزبه‌روز این رفتارهای بسیار خشن در جامعه ما بیشتر می‌شود و برخورد‌های قهری مانند اعدام افراد جنایتكار در ملأ عام هم نتوانسته از میزان این‌گونه جرایم كم كند و این نشان می‌دهد ما بسترهای ارتكاب جرم را از بین نمی‌بریم و فقط با معلول‌ها برخورد می‌كنیم. وضعیت معیشتی بسیاری از مردم در حد استاندارد نیست و اقشار كم‌درآمد جامعه نمی‌توانند نیازهای اولیه خود را برآورده كنند و خشم درونی خود را این‌گونه بیرون می‌ریزند. با توجه به اینكه معضلات این بخش از جامعه حل نمی‌شود نباید انتظار داشت كه چنین مشکلاتی به وجود نیاید.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha