سلامت نیوز: وزیر بهداشت از اقدامات انجام شده برای هیات امنایی شدن یكصد بیمارستان در کشور خبر داد و گفت: با هیات امنایی شدن بیمارستان‌ها ضمن ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا از پدیده زیرمیزی در این مراکز نیز جلوگیری می‌شود.

دکتر مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با ایسنا دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: بیمارستان‌های هیات امنایی مراکز درمانی هستند که اعضای هیات علمی، کارکنان و پرستاران در آن به صورت تمام وقت مشغول ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیمارستان‌های هیات امنایی با تعرفه  K 3/6 اداره می‌شوند، تصریح کرد: اعتبار این تعرفه از طریق دولت پرداخت می‌شود و با توجه به افزایش سطح خدمات و کیفیت آن سهم مردم در پرداخت‌ها افزایش نمی‌یابد.

وحید دستجردی همچنین با تاکید بر حضور 24 ساعته پزشکان متخصص و پرستاران در بیمارستان‌های هیات امنایی گفت: تمام بخش‌های آزمایشگاهی و تشخیص در این نوع بیمارستان‌ها فعال است و مردم می‌توانند در همه زمان‌ها و در سه شیفت به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌های درمانی در بیمارستان‌های هیات امنایی توسط اساتید انجام می‌شود و دانشجویان در آن هیچ نقشی ندارند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر در سراسر کشور هیچ بیمارستان هیات امنایی وجود ندارد، اظهار کرد: تعرفه 3.6 k در هیچ مرکز درمانی اعمال نمی‌شود و تعرفه‌های فعلی تنها 1K است.

دستجردی همچنین از بیمارستان‌هایی با تعرفه 2K در کشور یاد کرد و گفت: در حال حاضر 24 بیمارستان در کل کشور با تعرفه 2K اداره می‌شوند كه از جمله انها بیمارستان قلب تهران، قلب شهید رجایی و برخی بیمارستانها در شهرهای بزرگ دیگر مانند تبریز، اصفهان، شیراز و استانهای گیلان و مازندران است.

وزیر بهداشت در ادامه تعرفه 3.6 k را تعرفه واقعی راه‌اندازی یک بیمارستان با خدمات با کیفیت دانست و افزود: در صورتی که بیمارستان‌های هیات امنایی با این شرایط که همه گروه‌های مشغول در آن اعم از پزشک، پرستار و پیراپزشک به طور تمام وقت بدون حق کار خصوصی در خارج از بیمارستان فعال باشند تشکیل شوند، تمام اقدامات آن از تشخیص تا بستری در داخل خود بیمارستان با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت و در جهت جلب رضایت مردم انجام می‌شود.

وزیر بهداشت در پایان گفت: بیمارستان‌های هیات امنایی با فراهم کردن خدمات درمانی با کیفیت بدون اینکه هزینه‌های گزافی به مردم تحمیل کنند از بروز پدیده زیر‌میزی جلوگیری می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha