سلامت نیوز: یك متخصص پوست و مو گفت: با سرد شدن و کاهش رطوبت هوا، پوست انسان بیشتر دچار خشکی شده و رطوبت آن از بین می‌رود كه این مشکل در کودکان و زنان شایع‌تر است.

مهدی قیصری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: خشکی پوست عمده‌ترین و مهم‌ترین مشکل پوستی فصل زمستان است و برای درمان این عارضه باید مراقبت های خاصی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت حفظ رطوبت پوست در فصل زمستان، افزود: مراقبت از پوست در این فصل بیشتر برای افرادی توصیه می‌شود که از پوست خشک برخوردار بوده و در معرض حساسیت‌های پوستی مانند اگزما قرار دارند.

این متخصص پوست و مو درباره علائم خشکی پوست گفت: در موارد خفیف این عارضه، پوست فرد خشک به نظر می‌رسد و هرچه خشکی پوست بیشتر شود، خارش هم به آن اضافه شده و در مراحل حاد علائمی مانند پوسته ریزی و قرمزی، خونریزی و ترشح آبکی ضایعات پوست بروز و همزمان با آن خارش پوست تشدید می‌شود.

قیصری ادامه داد: خشکی پوست همراه با خارش با مصرف مرطوب کننده‌ها درمان می‌شود اما مراحل حاد خشکی پوست باید با توصیه پزشک و تجویز دارو درمان شود.

وی درباره تبعات درمان نشدن خشکی پوست گفت: اگزمای مکرر پوست و تداوم آن همراه با خارش باعث ضخیم و پررنگ شدن پوست می‌شود و در موارد شدید، پوست به اصطلاح حالت پیری شکل به خود می‌گیرد.

این متخصص پوست افزود: افرادی که از پوست بسیار خشک برخوردارند بیشتر در معرض خشکی پوست قرار دارند که این عارضه جنبه ژنتیکی دارد.

قیصری با اشاره به اینکه برخی افراد برای ابتلا به حساسیت پوستی مستعدتر هستند، گفت: این افراد شامل کودکان، زنان و همچنین مردان میانسالی است که با شغل‌هایی مانند قصابی، آرایشگری و نانوایی در ارتباط هستند.

وی خاطر نشان کرد: پیشگیری از خشك ماندن پوست در هوای سرد و خشک خارج از محیط منزل، استفاده نکردن از مواد شوینده دارای قدرت پاک کنندکی بالا مانند مایع ظرفشویی، پودرهای رختشویی و صابون‌های مایع و مصرف مکرر مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها و دستگاه‌های بخار در جلوگیری از خشکی پوست موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha