سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اصلاح و بازنگری دستورالعمل اجرایی طرح پزشک خانواده در کشور خبر داد و گفت: آیین نامه اجرایی جدید بزودی عملیاتی می‌شود.

رحمت الله حافظی در گفتگو با مهر  در مورد اجرایی شدن طرح پزشک خانواده افزود: هم اکنون این طرح بدون هیچ مشکلی در برخی از شهرهای استانهای سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهارمحال بختیاری در حال اجرایی شدن است.

وی با اشاره به اینکه مجری اجرای طرح پزشک خانواده وزارت بهداشت است، تاکید کرد: تامین اجتماعی مسئول تامین اعتبار و صدور دفترچه های بیمه است و از ابتدا نیز نسبت به این موضوع اقدام و با وزارت بهداشت همراهی کرده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اعتبار مهرماه اجرای طرح پزشک خانواده پرداخت شده بطوریکه به هر یک از استانها یک میلیارد تومان اختصاص یافته است و بصورت علی الحساب اعتباری نیز برای اجرای عملیات این طرح تا پایان سال به وزارت بهداشت پرداخت و هر تعداد دفترچه ای که نیاز داشته اند نیز صادر شده است.

حافظی به پرداخت تمامی مطالبات وزارت بهداشت تا کنون اشاره کرد و افزود: هرعملیاتی که برای اجرای طرح پزشک خانواده از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته، مطالبات آن نیز از سوی تامین اجتماعی پرداخت شده بطوریکه هیچ مشکل مالی با این وزارتخانه وجود ندارد.

این درحالی است که مسئولان وزارت بهداشت در مورد نحوه پرداخت مطالبات سازمانهای بیمه گر و همچنین صدور دفترچه بیمه انتقاداتی مطرح کرده بودند.

اما حافظی در اظهارات خود این اختلاف و مشکلات ایجاد شده را اختلاف نظر میان کارشناسان مطرح کرده و گفت: با مسئولان وزارت بهداشت در مورد اجرای طرح پزشک خانواده مشکلی ندارند.

به گفته وی، مشکلاتی که با وزارت بهداشت وجود داشت بحثها و نظارت کارشناسی در مورد اجرای طرح پزشک خانواده بود در غیر اینصورت اختلافی میان ما وجود ندارد به همین دلیل دستورالعملی که در گذشته مبنای اجرای این طرح بود مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: اصلاحات مورد نیاز در این آیین نامه انجام شده و آماده اجرایی شدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha