چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: 37141
سلامت نیوز : عصاره این گیاه دارویی از تکثیر ویروس بیماری‌هایی مانند ایدز و تب‌خال ممانعت می‌کند.
 
 عصاره گیاه بادرنج بویه بر روی ویروس عامل ایدز و تب‌خال مؤثر است، با توجه به فارماکوپه (1) گیاهی بریتانیا British Herbal Pharmacopoea که اثر ضدویروس بادرنج بویه را تأیید کرده است، عصاره این گیاه دارویی از تکثیر ویروس بیماری‌هایی مانند ایدز و تب‌خال ممانعت می‌کند.
در منابع رسمی نیز اثرات آرام‌ بخشی، هضم غذا و برطرف کردن نفخ نیز برای این گیاه دارویی آورده شده است، اظهار کرد: این گیاه دارویی همچنین بر روی باکتری‌هایی که منشاء عفونت‌های چرکی پوست و عفونت‌های روده‌ای هستند، مؤثر است.
بر اساس کمیسیون اروپا، خاصیت خواب‌آوری و ضد اسپاسم، از جمله مهم‌ترین خواص این گیاه دارویی آورده شده است.
“بادرنج بویه” در طب سنتی به‌ صورت ترکیبی با روغن گیاهی به صورت موضعی، نیز برای درمان بیماری‌های ویروسی مانند زونا و آبله مرغان استفاده می‌شود.
در مصرف خوراکی این گیاه، عوارض چندانی مشاهده نشده است، با این حال مصرف این گیاه در دوران بارداری ممنوعیت داشته و در دوران شیردهی نیز توصیه می‌شود با نظر پزشک به مصرف برسد.
گیاه «بادرنج بویه» بویی شبیه لیمو داشته و در بسیاری از مواقع عطر و اسانس آن در فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه تقریباً در همه مناطق رشد می‌کند، البته در مناطقی که دارای رطوبت و بارندگی زیاد است و همچنین در مسیر آب‌های دائمی، رشد و فراوانی بیشتری دارد.
منبع : ایسنا

(1). فارماکوپه یک کتاب رسمی است که توسط دولت هر کشور و یا انجمن های پزشکی و داروسازی زیر نظر دولت به چاپ می رسد و حاوی اصول استاندارد سازی مواد دارویی از قبیل روش های جمع آوری مواد دارویی از منابع مختلف، آماده سازی، نگهداری، ترکیب و اختاط دارویی و... می باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha