جمعه ۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۵۳
کد خبر: 37151
سلامت نیوز: بعضی از مردان معتقدند که اگر زن به سرکار برود، بی‌کفایتی آنها را نشان می‌دهند. در نتیجه ...

معمولا برای اینکه اختلافی بین زوجین به وجود نیاید، زنان قبل از سرکار رفتن با مردان به توافق برسند.

 درگذشته مردان با اینکه زنان در بیرون از خانه کار کنند، مخالف بودند. خوشبختانه با گذشت زمان، این اختلاف نظر کمتر شده و شاهد آن هستیم که زنان بسیاری در بیرون از خانه شاغل هستند،«مهدی دوایی» دکترای روانشناسی و عضو هیات علمی پژوهشکده علوم شناختی در این‌باره می‌گوید:

معمولاً قبل از ازدواج زنانی که ترجیح می‌دهند به سرکار بروند، باید با همسر خود به توافق رسیده و آنها را متقاعد کنند.

یک سری عوامل باعث می‌شود که مردان از کارکردن زنان خودداری کرده و با سرکار رفتن آنها مخالفت کنند.:

اقتدار: مهمترین عاملی که برای یک مرد مهم تلقی می شود،«جایگاه و اقتدار» او است. مردها معمولا علاقه دارند که از اقتدار برخوردار بوده و کسی به آنها تکیه کند و اگر همسر او به سرکار برود و از نظر مالی و یا عاطفی نیازی به او نداشته باشد، احساس رضایت نمی‌کنند.

تعصب: بعضی از مردان معتقدند که اگر زن به سرکار برود، بی‌کفایتی آنها را نشان می‌دهند. در نتیجه بر این باورند که اگر همسر آنها به سرکار برود، مردم در مورد او چنین تصوری دارند و تعصب خاصی روی زن خود نشان می‌دهند و می گویند: «مگه از گرسنگی مرده‌ایم که تو می‌خواهی بروی سرکار؟!»

عدم اعتماد: معمولاً مردهایی که با کار کردن همسر خود مخالفند، به او« اعتماد» ندارند. و با خود تصور می‌کنند که اگر زن به سرکار برود، جامعه او را خراب می‌کند.

ضعف در مدیریت خانه: یکی دیگر از عوامل مخالفت مردان با کار کردن زنان این است که متاسفانه بعضی از زنان به محض اینکه به سرکار می‌روند، جایگاه خود را از دست داده و در مدیریت خانواده دچار ضعف می‌شوند.

ضعف در ابراز عواطف: معمولاً فرزندان و مرد خانواده نیاز به عواطف مادر و زن را دارند که متاسفانه برخی از زنان با ورود به محیط کاری و به علت خستگی و فرصت نداشتن، نمی‌توانند عواطف خود را ابراز کرده و یکی دیگر از ضعف‌های خانواده محسوب می‌شود. و این مسائل باعث اختلاف و بهم ریختن سیستم خانواده می‌شود.

و حالا زنان چه راهکاری را باید در نظر داشته باشند که مردان با شاغل شدن آنها مخالفت نکنند:

زنان قبل از رفتن به سرکار، با همسران خود به توافق رسیده و برای این کار دلیل منطقی داشته باشند.

زنان نباید جایگاه و اقتدار مردان را از بین ببرد، مثلا نگویند «من دیگر به تو احتیاجی ندارم»، مردها همیشه دوست دارند که زن به آنها تکه کرده و به کمک های او نیاز داشته باشد و زن می‌تواند با جلب اعتماد مرد، خیال او را راحت کند و مخالفتی از او نبیند.

زنان با برنامه ریزی مناسب می‌تواند مدیریت خانه و خانواده را در نظر گرفته و در این مورد هیچ ضعفی نداشته باشد.


منبع: برنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha