سلامت نیوز: مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه آموزش‌های پس از ازدواج برای زوجین خبر داد و گفت: به منظور توانمند شدن زوجین در حل مشكلات پس از ازدواج، دو كارشناس مشاور در شبكه بهداشتی هر شهر مستقر می‌شوند.

دكتر محمد اسماعیل مطلق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ارایه آموزش‌های قبل از ازدواج به زوجین گفت: پیش از این زمان نیم ساعته برای آموزش‌های هنگام ازدواج زوجین لحاظ می‌شد اما اكنون به دنبال اقدامات انجام شده، زمان این آموزش‌ها به دو ساعت افزایش یافته و حتی در برخی دانشگاه‌های علوم پزشكی این آموزش‌ها طی 4 ساعت به زوجین ارایه می‌شود.

وی همچنین به اقدامات انجام شده برای تدوین برنامه آموزش‌های پس از ازدواج زوجین اشاره كرد و گفت: لازم است مشكلات پس از ازدواج زوجین از سوی كارشناسان مربوطه بررسی و راهكار مناسب به آنها ارائه شود. در این جهت برنامه‌ای در حال تدوین است كه در آن دو كارشناس به منظور بررسی مفصل مشكلات زوجین در زمان پس از ازدواج در نظر گرفته شده است؛ یك كارشناس برای مشاوره به مردان و یك كارشناس برای مشاوره به زنان.

مدیركل سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت مكان ارایه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج را مراكز بهداشتی - درمانی عنوان كرد و گفت: به این ترتیب برای ارایه آموزش‌های قبل و پس از ازدواج در هر شهر، دو كارشناس پیش‌بینی شده كه در شبكه بهداشتی كشور ارایه خدمت خواهند كرد.

وی گفت: تاكنون آموزش‌های مربوط به مسایل تنظیم خانواده و مشكلات ناشی از مسایل جنسی به صورت مختصر قبل از ازدواج به زوجین ارایه می‌شد اما پس از استقرار كارشناسان مشاور در هر شهر، مسایل عاطفی و مسایل زناشویی كه در دین مبین اسلام نیز بر آنها تاكید شده‌ است طی دوره‌های آموزشی پس از ازدواج به زوجین ارایه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha