سلامت نیوز : سوپروایزر آموزشی بیمارستان 15 خرداد گفت: کاهش اضطراب و افسردگی بیمار، اجازه بیان احساسات به بیمار دادن، خشم بیمار را درک کردن، تصورات اشتباه را از ذهن بیمار پاک کردن و تاکید بر حضور خانواده بیمار در همه جلسات درمانی از مراقبت های پرستاری در بدخیمی های پوستی است.


هانیه جعفریان در گفت وگو با پایگاه خبری نظام پرستاری کشور اظهار کرد: نقش پرستار در تیم درمان بیمار مبتلا به بدخیمی های پوستی تسکین درد و ناراحتی بیمار با تمرکز بر پیشبرد راحتی وی است.

وی ادامه داد: کنترل و درمان عوارض احتمالی و نیز آموزش در خصوص پیگیری بیماری و انجام معاینات دوره ای برای جلوگیری از متاستاز از دیگر مراقبت های پرستاری است همچنین پرستار باید علایم و نشانه های متاستاز به استخوان، ریه و کبد را به بیمار آموزش دهد.

سوپروایزر آموزشی بیمارستان 15 خرداد افزود: به عنوان مثال درد، کاهش حرکت و شکستگی مرضی از علایم متاستاز به استخوان، سرفه و کوتاهی نفس از علایم متاستاز به ریه و زردی علامت متاستاز به کبد است.

به گفته جعفریان، پرستار باید بیمار را به داشتن نگرش واقع بینانه نسبت به بیمار و امیدواری تشویق کند.

وی یادآور شد: آموزش به بیمار از فرآیند پرستاری است از این رو پرستاران در مراقبت از بیماران مبتلا به بدخیمی های پوستی باید خانواده بیمار را به بررسی فاکتور ژنتیکی بدخیمی پوست، خودآزمایی دوره ای، اجتناب از در معرض قرار گرفتن نور آفتاب و پیگیری هر 3 ماه یک بار تشویق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha