سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از بررسی کارشناسی تعرفه‌های بخش خصوصی سال 91 توسط سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت برای پیشنهاد به دولت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل  از مهر، دکتر سیدشهاب‌الدین صدر در جلسه شورای هماهنگی نظام پزشکی استانهای تهران و البرز با اشاره به موضوع تعرفه‌های سال 1390 گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه وظیفه تعیین و اعلام تعرفه‌های دولتی و خصوصی بر عهده دولت گذاشته شده و امسال به عنوان اولین سال اجرای قانون برنامه پنجم، دولت تعرفه‌هایی برای بخش دولتی، خصوصی و غیر دولتی اعلام کرد که مدتی بعد تعرفه‌هایی که برای بخشی تحت عنوان غیر دولتی تعیین شده بود حذف گردید.

وی افزود: بنابراین تعرفه‌های اعلام شده سال 90 برای بخش دولتی و خصوصی به قوت خود باقی هستند اما عنوانی به نام غیر دولتی وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: با توجه به ایراداتی که تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص نهاد تعیین‌ کننده تعرفه‌های سال 90 ذکر کرده و خواستار تشکیل شورای عالی بیمه سلامت برای این منظور شده بودند، تعدادی از رسانه‌ها تصور کردند که دولت با توجه به این ایرادات تعرفه‌های سال 90 را باطل کرده در حالی که این چنین نبوده است.

وی در ادامه از آغاز بررسی و کارشناسی تعرفه‌های سال 91 توسط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خبر داد و افزود: مانند سال گذشته در خصوص تعرفه‌های بخش دولتی و  خصوصی سال 91 همکاری خوبی با وزارت بهداشت داریم و نظرات کارشناسی خود را در این باره اعلام می‌کنیم.

صدر با اشاره به برگزاری همایش ملی مسئولان انتظامی سازمانهای نظام پزشکی در هفته گذشته، اظهار کرد: این سازمان تعامل خوبی با قوه قضاییه دارد. تا جایی که از میان 2 هزار پرونده ارسال شده به شوراهای حل اختلاف این سازمان از سال 89، بیش از 63 درصد از آنها به صلح و سازش منجر شده که این موضوع مورد استقبال قوه قضاییه نیز قرار گرفته است.

وی در ادامه به برخی فعالیتهای سازمان نظام پزشکی نظیر برگزاری همایشهای تخصصی، اعزام گروه متخصصان مدد محرومان به مناطق کم برخوردار کشور، فعالیتهای فرهنگی، هنری و ورزشی در قالب بنیاد همت و آغاز فعالیت مرکز افکار سنجی سلامت ایران (IHPC) اشاره کرد و گفت: سازمان نظام پزشکی در استفاده از ظرفیتهای قانونی خود در راه بهبود نظام سلامت کشور جدی و راسخ است.

در ادامه جلسه، دکتر رسول صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی کرج با انتقاد از رشد نامناسب و حتی در برخی رشته‌ها رشد صفر درصدی تعرفه‌های سال 90 در بخش خصوصی گفت: برخی رشته‌های پزشکی مانند رادیولوژی و علوم آزمایشگاهی برای تهیه مواد و تجهیزات لازم به شدت وابسته به ارز هستند و عدم رشد تعرفه‌های آنان با توجه به رشد فزاینده قیمت ارز و تورم، چیزی جز نابودی مراکز تصویربرداری و آزمایشگاههای خصوصی را در پی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha