سلامت نیوز: سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت هشدار داد: میزان نمك اضافه شده در غذاهای تهیه شده در رستوران‌ها خارج از حد كنترل است و مصرف كننده را مستعد افزایش فشار خون می‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر زهرا عبداللهی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ كرده، همبرگر و مرغ سوخاری دارای مقدار زیادی روغن هستند و صرف مكرر آنها سبب افزایش دریافت كالری و مستعد شدن برای اضافه وزن و چاقی می‌شود.

دكتر عبداللهی تأكید كرد: به منظور جلوگیری از اضافه وزن، روی سالاد یا داخل ساندویچ‌ها و پیتزا از سس استفاده نكنید و غذا را با فرصت كامل جویده و از سریع خورن پرهیز كنید.

وی ادامه داد: ‌ همراه فست فودها عمدتا نوشابه‌های گازدار مصرف می‌شود و این نوشیدنی‌ها علاوه بر ایجاد سیری كاذب و اختلال در هضم غذا، حاوی قند فراوان هستند.

وی خاطرنشان كرد: مصرف آب، دوغ كم نمك و بدون گاز و نوشیدنی‌های كم شیرین و كم كالری، سالم‌ترین نوشینی‌ها هستند.

این متخصص تغذیه به افراد توصیه كرد: غذای خانگی را جایگزین فست فودها كرده و مقدار گوشت كمتر و سبزیجات بیشتری در تهیه غذا به كار ببرند. همچنین به جای قرص‌های فشرده سوپ یا پودر پیاز یا سیر آماده كه دارای مقدار زیادی نمك هستند از سوپ‌های تازه و كم نمك خانگی و در غذاهای خود از سیر تازه استفاده كنند.

دكتر عبداللهی ادامه داد: تهیه غذای خانگی امكان كنترل روغن مصرفی و چربی غذا را به افراد می‌دهد چرا كه در غذای خانگی میزان و حجم غذای مصرفی قابل كنترل و تنظیم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha