دانشمندان انگلیسی با استفاده از یک روش هورمونی موفق شدند بدون استفاده از شیمی درمانی سرطان سینه را درمان کنند.

کشف روش جدید درمان سرطان سینه بدون استفاده از شیمی درمانی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، براساس گزارش دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان انگلیس که در مجله لانست منتشر شده است، در این درمان هورمونی، داروهایی تجویز می شود که باعث تولید استروژن در تخمدان می شود و عملکردی همانند داروهای شیمی درمانی دارد.

در این روش بیماران مبتلا به سرطان سینه که با هورمون درمانی بهبود می یابند، در خطر ناباروری قرار نمی گیرند. این درحالی است که در روش شیمی درمانی این زنان که اکثرا در سن باروری هستند، با خطر ناباروری مواجه می شوند و موهای خود را از دست می دهند.

بنابراین گزارش، این تحقیقات نشان می دهد که درصد بازگشت سرطان در زنانی که در سن باروری تحت درمان های هورمونی قرار دارند، بسیار کمتر از این درصد در زنانی است که با شیمی درمانی بهبود می یابند .

داروهایی که در این روش درمانی استفاده می شوند،  Lhrh نام دارد. این دارو در هیپوفیز مغز مانع تولید هورمون لوتئین می شود. این هورمون باعث حذف تحریک تخمدان برای تولید استروژن است اما این درمان کمک می کند که عملکرد تخمدانها برای تولید استروژن به حالت عادی بازگردد.

به اعتقاد این دانشمندان این کشف افق های جدیدی را دربرابر زنانی که از اثرات جانبی شیمی درمانی واهمه دارند می گشاید. این معالجه می تواند به تمام زنانی که از این بیماری رنج می برند، توصیه شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha