شنبه ۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 37193
سلامت نیوز: مدیرکل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران گفت: حجامت تاثیری در کاهش غلظت خون ندارد، چراکه مقدار خونی که در حجامت گرفته می‌شود، بسیار کم و نامشخص است.

بشیر حاجی بیگی مدیرکل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران در گفت‌و‌گو با برنا اظهار داشت: مقدار خونی که در حجامت گرفته می‌شود، بسیار کم و نامشخص است، لذا تأثیر در کاهش غلظت خون ندارد.

مدیرکل منطقه‌ای آموزشی انتقال خون استان تهران ادامه داد: حجامت اگر با استفاده از لوازم مشترک صورت پذیرد یا انجام آن در محیط های آلوده باشد، می‌تواند موجب ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق خون(HBS، HCV، HIV) شود.
 
حاجی بیگی افزود: همچنین افرادی که حجامت می‌کنند براساس دستورالعمل استاندارد سازمان انتقال خون به مدت یکسال به علت احتمال ابتلا به بیماری‌های منتقله از طریق خون(HBS، HCV، HIV) از اهدای خون معاف هستند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از جوانان و نوجوانان از بروز جوش‌هایی بر بازو و دیگر نقاط بدن گلایه دارند، آیا حجامت می‌تواند راهی برای از بین بردن این جوش‌ها باشد، اظهار داشت: تحقیق و گزارش مؤثری که نشان دهنده تاثیر حجامت بر کاهش بروز جوش باشد، وجود ندارد و درمان جوش صورت صرفا با استفاده از داروهای مربوطه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha