سلامت نیوز: دختران در اروپا و آمریکا برای خوشایند و چشم‌نوازی مردان دچار سوءتغذیه شده‌اند. این موضوع آمار مرگ‌ و میر میان زنان را افزایش داده به گونه‌ای که سازمان ملل را برای یافتن راه‌حلی به تقلا انداخته‌ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، براساس تحقیقات و پژوهش‌های صورت گرفته از سوی فرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان ، پدیده دختران مدل جامعه زنان در آمریکا و غرب را تهدید می‌کند.

برپایه این گزارش هم‌اکنون در آمریکا و غرب دختران در سنین از 13 سالگی تا 20 الی 22  بعنوان مدل انتخاب شده و معمولا باید وزن آنها پائین تر از حد استاندارد سنشان باشد تا بعنوان مدل کار کنند. برای حفظ این سایز به اجبار رژیم غذائی سختی را رعایت کرده  و دچار سوء تغذیه هستند. این امر منجر به بیماری در سنین بالاتر و کوتاه شدن عمر متوسط این دسته از دختران می‌شود. اغلب آنها در سنین 30 الی 40 سال فوت می کنند.

برپایه این گزارش ،‌ این مسئله به حدی بغرنج شده و آمار مرگ و میر در این زمینه بالا رفته است که سازمان ملل در فکر پیدا کردن راه حلی برای این موضوع است.

به این نمونه توجه کنید:
"ایزابل کارو"  مانکن معروف فرانسوی، دختری جذاب که همه تلاشش این بود که معروف‌ترین مانکن فرانسه باشد و شد. ایزابل معروف‌ترین مانکن فرانسه شد. او در اوج جوانی روی لبه مرگ ایستاده بود.
این همان ایزابل کارو است که با صورت و اندام استخوانی و پوست چروکیده و چشمانی از حدقه در آمده به دوربین نگاه می‌کند.
ایزابل اجازه داد تا کمپین ضد لاغری از سرنوشت تأسف‌برانگیز و رقت‌بار او پوستری تهیه کند تا بتواند جان بقیه دختران را نجات دهد. اما کشور فرانسه نصب پوسترهای ایزابل کارو را در این کشور ممنوع کرد.
کمپین ضد لاغری با تهیه عکس و پوستر و مصاحبه از ایزابل کارو دنیا را تکان داد. اما ظاهرا در اطراف ما کسی پیدا نشد تا به این آژیرهای خطر توجه کند. تا سرنوشت ایزابل و مانکن‌هایی مثل او را برای دخترانمان بگوید.
"ایزابل می‌گوید این مصاحبه و پوستر فریادی است برای مبارزه با آنچه گردانندگان صنعت مد بر سر مانکن‌ها می‌آورند"
رسیدن به سایز ۳۴ یکی از نکات برجسته یک مانکن در عرصه این رقابت است. دستورالعملی که خوردن و نوشیدن را تبدیل به کابوسی برای یک مانکن می‌کند. این فشار روانی منجر به بروز بیماری بی‌اشتهایی عصبی (انورکسیا) در بسیاری از مانکن‌ها می‌شود و تاکنون بسیاری از آنان را به کام مرگ فرستاده است.

او در مصاحبه با کمپین ضد لاغری می گوید:
اندامی را که از آن متنفرم، به نمایش گذاشتم تا دختران جوان در سر تا سر دنیا و دست‌اندرکاران مد متوجه بشوند که دیکتاتوری لاغری، تا چه اندازه وحشتناک است. لاغری بیش از حد باعث مرگ می‌شود و لاغری یعنی همه چیز به غیر از زیبایی. من می‌خواستم رنج خودم را فریاد بکشم.

بعضی از مانکن‌ها برای نجات خانواده‌هایشان از فقر به چنین شرایطی ادامه می‌دهند. سال گذشته در برزیل دو مانکن جان خود را از دست دادند. طراحان لباس، بی‌مسئولیت هستند و از دختران جوانی که حاضرند برای وارد شدن به دنیای مد دست به هر کاری بزنند، سوءاستفاده می‌کنند.

مسلماً. اگر من در زمانی که در اوج این بیماری بودم، یعنی در سن بین ۱۳ تا ۱۵ سالگی چنین تصویری را می‌دیدم، حتما به خودم می‌گفتم: «من نمی‌خواهم شبیه این دختر جوان باشم که بدنش مثل زنان پیر، تکیده است» امیدوارم که این پوستر تبلیغاتی بتواند جان دختر‌های جوان، حتی یک نفرشان را نجات بدهد.

همچنین  گسترش روزافزون استفاده ابزاری از زنان در تجارت و تبلیغات و ترویج فرهنگ لاابالی گری و بی بندوباری که منجر به سستی بنیان خانواده شده است
- استفاده ابزاری از زن در اکثر تبلیغات تجاری از بدیهیات تبلیغاتی غرب بشمار می رود
-استفاده از هنر پیشه ها و خوانندگان وچهره های مشهور سیمنائی در تبلیغات با القاء فرهنگ برهنگی.
-رونق و فروش بسیاری از مجلات و سایتها بعلت استفاده از این ابزار می باشد
-این ابزار حتی برای فروش غذای حیوانات هم بکار گرفته می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha