چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 372

تشنجات مکرر بدون تب را که عموما در کودکان رخ می دهد صرع می گویند که این تشنجات به علت تکانهای غیر طبیعی الکتریکی در مغز به وجود آمده و معمولا با علائم بالینی همراه است.

هر تشنجی در کودکان صرع نیست

دکترمحمود محمدی فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان واستاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با  ایسنا ، در این خصوص گفت: برای تشخیص بیماری صرع نیاز به تایید این پدیده از لحاظ فیزیکی وثبت آن توسط دستگاه Video EEG monitoring است .بنابراین نمی توان هر نوع تشنجی در کودکان را صرع قلمداد کرد.

دکتر محمدی اضافه کرد: استفاده از دستگاه مذکور علاوه بر ثبت و تایید حملات صرع قابلیت تشخیص و تمایز حملات صرعی را از حملات غیر صرعی در کودکان داراست. همچنین با استفاده از این دستگاه می توان مکان دقیق حملات الکترونیکی ایجاد شده در مغز را مشخص نمود.

ی گفت: حملات ریسه رفتن، تکان های خواب و خواب گردی از تشنجات غیر صرعی در کودکان است که اصولا با صرع اشتباه شده و این اشتباه باعث تجویز داروهای صرع در این کودکان می شود و پیامدهای ناخوشایندی برای کودکان به همراه دارد.

دکتر محمدی اضافه کرد: دوران کودکی و نوجوانی شایع ترین سنین بروز تشنج است که برخی از این تشنجات از صرع ناشی می شوند و این بیماری نیز می تواند طیف گسترده ای از بیماری های مختلف را شامل شود. اما اکثریت تشنجات یادشده قابل درمان و کنترل هستند.

عضو انجمن صرع ایران، بیماری صرع را ناشی از عوامل قبل از تولد(ژنتیکی و فامیلی) عوامل حین تولد (ضربه های زایمانی، خفگی های زایمانی) و عوامل پس از تولد شامل اسهال، استفراغ، عفونت ها و ذات الریه در کودکان عنوان کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha