یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 37203

مصرف پوره باقلا به‌عنوان یك «اكسپكتورانت» طبیعی در بدن عمل می‌كند و به از بین بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخی از بیماری‌های ریوی كمك می‌كند.

سلامت نیوز: چینی‌ها 2800 سال پیش از میلاد مسیح از باقلا به‌عنوان یك محصول گیاهی در غذاها و نسخه‌های گیاهی خود استفاده می‌كردند.

چینی‌ها 2800 سال پیش از میلاد مسیح از باقلا به‌عنوان یك محصول گیاهی در غذاها و نسخه‌های گیاهی خود استفاده می‌كردند. آن‌ها معتقد بودند، فیبر موجود در این گیاه در كنار پروتئین آن می‌تواند یك منبع غذایی خوب و كامل برای وعده‌های غذایی انسان در طول هفته باشد كه علاوه‌بر پیشگیری از ابتلا به پوكی استخوان در سالمندان به كنترل میزان فشار خون به‌ویژه در افراد مبتلا به فشار خون بالا، كمك می‌كند. دكتر رضا حشمت، درمانگر طب سنتی چین از خواص درمانی باقلا در درمان اختلال‌های كلیه، درمان سنگ كلیه، اختلال‌های دستگاه گوارش و بهبود بیماری نقرس نكاتی را با مخاطبان خود در میان می‌گذارد.

پیشگیری از سرطان معده

 درمانگران طب چینی مصرف باقلا را در وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌ها در طول هفته بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان مری، معده و دهانه رحم می‌دانند. آن‌ها معتقدند، بهترین روش برای طبخ این گیاه دارویی بخارپز كردن باقلا و مصرف آن به‌صورت تازه است، اما در موقعیتی كه این گیاه را در زمان و شرایط مناسب فریز كنید می‌توانید در دیگر فصل‌های سال نیز از برخی از خواص آن در این زمینه بهره ببرید.

درمان لرزش دست در پاركینسون

 افرادی كه به لرزش دست و پا مبتلا هستند یا به‌دلیل ابتلا به بیماری پاركینسون از این عارضه رنج می‌برند و لرزش مانع از انجام فعالیت‌های روزانه‌شان می‌شود، می‌توانند با مصرف باقلا در رژیم غذایی خود و میان‌وعده‌ها به‌طور طبیعی از میزان لرزش دست و دیگر اندام‌های خود پیشگیری كنند. كافی است باقلا را با كمك بخار آب بپزند و آن را در كنار وعده‌های غذایی خود همراه برنج یا به تنهایی میل كنند.

هرگز باقلا مصرف نكنید اگر...

درصورتی كه در گروه افراد مبتلا به فاویسم قرار می‌گیرید، مصرف باقلا برای شما به هر شكل و به هر اندازه خطرناك است. بنابراین توجه داشته باشید كه مصرف میزان اندكی از این گیاه سبز می‌تواند شما را با خطر مرگ همراه كند. بنابراین درصورتی كه فاویسم دارید و به‌طور ناآگاهانه باقلا مصرف كردید، فورا به پزشك و متخصص خود مراجعه كنید. علائمی مانند رنگ پریدگی، استفراغ، تهوع و تغییر رنگ ادرار و شوك از جمله علائمی است كه با مصرف باقلا در افراد مبتلا به فاویسم مشاهده می‌شود.

آب پز نكنید

بسیاری از مردم عادت دارند، باقلا را به‌صورت آب پز و پخته میل كنند، اما درمانگران طب چینی بر این باورند كه آب پز كردن باقلا و قرار دادن آن برای مدتی در آب جوش موجب كاهش خواص درمانی آن و از بین رفتن ویتامین c موجود در باقلا می‌شود. بنابراین این درمانگران به بیماران خود توصیه می‌كنند تا باقلا را به‌صورت بخار پز تهیه كنند و علاوه بر تركیب آن با برنج آن را به‌صورت پوره تهیه كرده و به تنهایی یا مخلوط با سوپ میل كنند. در برخی از منابع چینی درمانگران به تفت دادن باقلا با مقدار بسیار اندكی روغن نیز اشاره كرده‌اند.

نكات طلایی درباره باقلا

باقلا از جمله گیاهان اشتهاآوری است كه در سراسر اروپا و آسیا به‌عنوان یكی از بهترین خوراكی‌های طبیعی با خواص درمانی مفید برای دستگاه گوارش و كلیه‌ها شناخته می‌شود.

درمانگران طب چینی مصرف باقالای پخته شده را برای درمان اختلال افرادی كه دچار مدفوع نرم هستند بسیار موثر می‌داند و معتقدند استفاده از آن‌ها در 4-3 وعده غذایی در هفته به‌مدت 2 هفته به بهبود این افراد كمك می‌كند.

بیماران مبتلا به هپاتیت بهتر است مصرف باقلای تازه و بخارپز را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

مصرف پوره باقلا به‌عنوان یك «اكسپكتورانت» طبیعی در بدن عمل می‌كند و به از بین بردن اخلاط و دفع آن‌ها از بدن و درمان برخی از بیماری‌های ریوی كمك می‌كند.

منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha