سلامت نیوز: عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مصوبه هیات دولت كه آزادی استعمال دخانیات در قهوه‌خانه را به دنبال دارد نقض قانون دانست و تاكید كرد: حال كه قانونی برای ممنوعیت استعمال قلیان داریم چرا باید مصوبه‌ای بر خلاف آن صادر كنیم.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا، مصوبه هیات دولت در خصوص آزاد شدن استعمال قلیان در قهوه‌خانه‌ها را خلاف قانون دانست و تاكید كرد: دولت نمی‌تواند چنین مصوبه‌ای به تصویب برساند چراكه ماده 8 قانون جامع مبارزه با دخانیات قهوه‌خانه‌ها را جزو اماكن عمومی محسوب كرده و تاكید دارد نباید در اماكن عمومی مواد دخانی استعمال شود.

وی با تاكید بر مضرات بسیار زیاد قلیان و تاثیر مستقیم آن در بروز بیماری‌های ریوی اظهار كرد: انجام چنین اقداماتی این سوال را ایجاد می‌كند كه چرا بسیاری از تكالیف قانونی اجرا نمی‌شود، اما بر موضوعی صحه می‌گذارند كه می‌تواند سلامتی آحاد جامعه را تهدید كند.

عضو كمیسیون بهداشت ادامه داد: چرا به اجرای مهار ریزگردها و اختصاص یك میلیارد دلاری كه در بودجه برای این امر در نظر گرفتیم توجه نمی‌شود، چرا برای كنترل آلودگی هوای تهران اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ البته خوشبختانه امسال بخت یار بود و به دلیل بارندگی به بحران نرسیدیم اما متاسفانه میزان آزبست و سرب هوای تهران چندین برابر استاندارد است، چرا به بیماری‌های خاص و افزایش بیماری‌های محیطی توجهی نمی‌كنیم اما می‌خواهیم قلیان كه محتوی هزاران ماده سمی است را به خورد جوانان دهیم.

محسنی‌بندپی در خاتمه از انجام اقداماتی در كمیسیون برای نقض این مصوبه خبر داد و خاطرنشان كرد: كمیسیون بهداشت در نظر دارد از طریق رییس مجلس جلوی این مصوبه را بگیرد تا با تطبیق قوانین و مصوبات دولت صراحتا اعلام كنیم كه این كار خلاف قانون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha