سلامت نیوز: یک پژوهش تازه نشان می دهد نوع غذایی که مادران در دوره بارداری انتخاب می کنند، مذاق کودکان آنها را بعد از تولد تعیین می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس به نقل از روزنامه واشنگتن پست، پژوهشگران دانشگاه جورج تاون آمریکا دریافتند: وجود مجموعه گسترده ای از غذاها در رژیم غذایی مادران باردار می تواند غذاهایی را که کودکان در آینده ترجیح می دهند آنها را بخورند، تعیین کند.

دانشمندان می گویند: این انتخاب مادران می تواند خطر ابتلا به دیابت یا چاقی را کاهش دهد.

به گفته این دانشمندان، طعم و بوی غذایی که مادر مصرف می کند؛ در مایع آمنیوتیک که جنین می خورد، خود را نشان می دهد به ویژه که قدرت مذاق جنین در هفته سیزدهم بارداری کامل می شود.

خانم کیم تروت، مسئول این پژوهش گفت: این دلیل دیگری است مبنی بر اینکه مادران می توانند با نوع غذایی که می خورند، مذاق کودکان خود را تغیر دهند.

دانشمندان گفتند: کودکان خوردن شیرنی را ترجیح می دهند زیرا این غذاها مملو از کالری هستند یا غذاهای شور را ترجیح می دهند که به علت نیاز آنها به مواد معدنی است اما آنها غذاهای تلخ را نمی پسندند زیرا اکثر ترکیبات سمی تلخ هستند.

آنها افزودند: اگر جنین در معرض برخی ترکیبات تلخ موجود در بعضی از سبزیها قرار گیرد، این امر باعث خواهد شد تا کودک در آینده با این تلخی کنار بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha