سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم تا 15 آذر در سراسر کشور ادامه خواهد داشت، گفت:‌ معاینه کودکان خانواده‌های روستایی و عشایری رایگان و برای کودکان خانواده‌های شهری 500 تومان است.

محمد نفریه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به استقبال خانواده‌ها از طرح پیشگیری از تنبلی چشم اظهار داشت:‌ بر اساس آمار حدود 3 میلیون کودک باید در این طرح حاضر شوند که خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد خانواده‌ها برای حضور در این طرح همکاری خوبی را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح پیشگیری از تنبلی چشم با همکاری 59 هزار پایگاه غیر دائم و 637 پایگاه دائم ادامه دارد و این طرح تا 15 آذر ادامه خواهد داشت.

نفریه تأکید کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ابلاغیه‌هایی به تمامی مراکز، قرار بر این شده که مراکزی که در روستاها و مناطق عشایری وجود دارند بابت معاینه کودکان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هیچ هزینه‌ای دریافت نکنند و تنها مراکز شهری 500 تومان بابت معاینه از خانواده‌ها دریافت کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: کودکانی که در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می‌شوند چنانچه مشکلی داشته باشند به سطوح دو و سه معرفی می‌شوند که در این دو سطح هیچ هزینه‌ای بابت درمان چشم کودکان دریافت نمی‌شود.

وی افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم و معاینه و غربالگری اختلالات انکساری کودکان، طبق معمول هر سال در سراسر کشور از ابتدای آبان آغاز می‌شود که توانسته است در خصوص کاهش بیماری‌های مربوط به بینایی موفق باشد.

نفریه اظهار امیدواری کرد که خانواده‌ها تا 15 آذرماه به تمامی مراکز سراسر کشور جهت معاینه چشم کودکانشان مراجعه کنند چرا که بهترین سن برای پیشگیری از تنبلی چشم زیر 5 سال است و این بیماری تا 7 سالگی قابل درمان و تشخیص است اما پس از 12 سالگی امید به درمان وجود ندارد و فرد بینایی‌اش را از دست می دهد لذا حضور در پایگاه‌های سنجش بینایی و معاینه کودکان بسیار حائز اهمیت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha