سلامت نیوز: از آنجا  که اشیایی مانند تلفن، صفحه كلید كامپیوتر، دستگیره درها هم می توانند انتقال دهنده ویروس آنفلوانزا باشند بنابراین بهتر است از تمیز بودن آنها مطمئن شویم.

 به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی سعادت یار  کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان یزد در خصوص  راههای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا اظهارداشت: در صورت داشتن علایم شبه آنفلوانزا مثل تب، گلودرد، سرفه و سردرد به پزشك یا نزدیكترین مركز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزا دست های خود را مرتب با آب و صابون بشوید، همچنین از لمس كردن چشم ها، بینی و دهان خود خودداری كنید.

وی با تاکید بر این مطلب که به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا از افراد دچار بیماری حداقل یك متر فاصله بگیرند، تصریح کرد: اشیایی مانند تلفن، صفحه كلید كامپیوتر، دستگیره درها هم می توانند انتقال دهنده ویروس آنفلوانزا باشند و بهتر است از تمیز بودن آنها مطمئن شوند.

این کارشناس یادآورشد: به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزا از اسباب بازی های قابل شستشو برای كودكان استفاده شود.

دکتر سعادت یار با تاکید بر کاهش حضور در مناطق شلوغ گفت:  با بازكردن پنجره ها، درب ها در فواصل مناسب در روز حداقل هر بار 10 دقیقه به تهویه مناسب محل كار، محل زندگی و كلاس درس كمك كنید.

وی استراحت كردن، نوشیدن مایعات، تغذیه مناسب و استفاده از استامینوفن به عنوان تب بر را بهترین راه درمان بیماری آنفلوانزا عنوان کرد و افزود: برای كاهش تب ناشی از آنفلوانزا فقط از استامینوفن به میزان تجویز شده استفاده كنید.

این پزشک بیماری آنفلوآنزا خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزا از یك روز قبل از شروع علائم و تا 7 روز بعد از شروع علائم قابل سرایت است.

سعادت یار تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوانزا از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن جداً خودداری شود.

وی در پایان متذکرشد: در هنگام عطسه و سرفه، بینی و دهان خود را با دستمال یكبار مصرف بپوشانید و دستمال را به روش مناسب دفع كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha