سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت در مورد آمار بیماری وبا در كشور طی امسال گفت: امسال و در فصل گرم سال آمار بیماری وبا نسبت به جمعیت كشور قابل توجه نبود. در مجموع اكنون بیماری وبا در كشور به صورت كامل كنترل شده است.

دكتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر مشكلی در مورد بیماری وبا در كشور وجود ندارد.

وی در ادامه نسبت به بروز بیماری‌های تنفسی و انواع آنفلوانزا در فصل سرد سال هشدار داد و گفت: همواره در فصل سرد سال نگران بیماری‌های تنفسی و انواع آنفلوانزا هستیم. این بیماری‌ها بیش از هر موردی نظارت فرد بر خود را می‌طلبد. بر این اساس لازم است مردم نكات بهداشتی را رعایت كرده، از پوشش مناسب فصل سرما استفاده كرده و تا حد امكان از حضور در مجامع شلوغ به ویژه در مواقع شیوع آنفلوآنزا خودداری كنند.

مصداقی‌نیا تاكید كرد: به منظور پیشگیری از بروز آنفلوآنزا و دیگر عفونت‌های ویروسی، رعایت نكات پیشگیری الزامی است. افرادی كه دچار علائم سرفه، ‌عطسه، ‌آب‌ریزش بینی، تب و ... هستند لازم است از دست دادن و بوسیدن اطرافیان اجتناب كنند؛ چرا كه این عوامل باعث انتقال سریع عفونت از فردی به فرد دیگر می‌شود؛ بویژه در فصل حج و زمانی كه حاجی‌ها از سفر خانه خدا باز می‌گردند. همچنین به منظور پیشگیری از انتقال عفونت‌های ویروسی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها را فراموش نكنند چرا كه شست‌وشوی مرتب دست‌ها باعث قطع زنجیره انتقال عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفس فوقانی از فردی به فرد دیگر می‌شود.

وی همچنین توصیه كرد كه تمام افراد بالای 50 سال، مبتلایان به بیماری‌های مزمن، قلبی، ریوی، نارسایی قلبی - عروقی، بیماران مزمن ریوی، آسم، بیماری‌های copd، مبتلایان به نقص سیستم ایمنی بدن از جمله HIV، سرطان‌ها، لوسمی، لنفوم و تحت درمان با كورتون، رادیوتراپی و شیمی درمانی، افراد تحت درمان فشار خون، زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم، تمام پرسنل پزشكی، پیراپزشكی و پرستاران و افراد تا 18 سال باید برای انجام واكسیناسیون آنفلوآنزا اقدام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha